Bilen till doktorn...

ja imorn ska citran till doktorn, dom ska se på dörrfan och se vad det kan vara och vad det kostar att laga.. Men har jag TUR så kan pappa göra det istället.. Ska oxå se vad man får för kostnadsförslag och se om man kan vända sig till ngn annan verkstad som kanske är billigare.. Synd man fan inte känner nån som är bra som fan på bilar.. men men..
Så imorn kommer domen..

Ärtan blir bättre och bättre på att göra ute.. Innan höll hon sig till bristningsgränsen och kissade kanske 2 - 3 ggr om dagen bara.. Nu känner hon sig mer hemma här och kissar nästan varje gång vi går ut.. Nu är det så kallt, har varit mellan -10 & -15, så bajsandet är inte så jäkla kul.. Så det bir väl 3 ggr om dagen, lite för att vara en valp, iaf vad jag är van vid.. Syrran kackar ju fan så många fler gånger =P

Gubben körde lite sitt träning med henne idag, hon var duktig, fattade att sitta ner för att få kulorna, men fattar gör hon nog inte ännu, får öva varje dag tror jag..

Hon och Extra leker bra som fan, förutom när Extra blir lite för hårdhänt och total vägrar att lyssna.. SUCK..

Funderar på att skaffa ett sele till Ärtan sen och köra WP med henne, eller a, DW blir det ju, för hon kommer aldrig tävla, hehe.. Annars vete fan vad jag ska hitta på med damen, agility vill jag prova med henne, men jag vet inte om den räddfisen är modig nog för det, kanske kommer när hon växer upp dock..  Jaja, det är iaf inte aktuellt än så..

Fotade djuren idag..













jaha, snart  är det nyårsafton då, undra sa flundra vad man ska göra då.. Jag firar aldrig, men ja, man får se vad som händer, kanske kommer Jenni hit, eller kanske inte, men jag hoppas på det.. bla bla bla.. =)

Rummet i källaren börjar bli klar nu iaf, eller a, det är en del kvar att göra, men gubben målade det sista idag, så nu är det typ bara snickeriet kvar, så snart är det ett dugligt rum och kan användas.. Det bir bra det.. Sen är det bara ett "rum" till i källaren som ska fixas, sen blir det kalas..

Jag vill till min pappa, kände att jag inte var med han tillräckligt sist, var ju så mycket stress med att hämta Ärtan och sen jul och allt det där.. Måste åka snart igen och mätta mitt behov..  Det är ett MÅSTE.. hatar att bo långt ifrån min pappa, och mina vänner.. Känner mig så fruktansvärt ensam, även fast gubben är hemma jämt numera.. Det är ju stor skillnad på att umgås med familj/vänner och sin partner.. Så det bir att jag känner mig som den mest ensamma personen jag vet.. =( Rätt deprimerande faktiskt.. Men men, det är som det är..

Min älskade älskade pappa..






Får ju inte glömma mamma som jag tyvärr inte har ngn bild på i datorn.. Måste träffa mamma oxå, det var länge sen.. Synd att vi ses så sällan, även fast vi bodde så nära innan.. Men det blir väl så.. Jag är ju pappas flicka så på ngn sätt faller väl det naturligt för mig, samt att jag inte vågade ta tåget till mamma när som.. Har ju fobier och skit.. Iofs nu när jag har körkort är det lättare, fast inte just NU, för nu går det ju inte att låsa bilen, så jag kan ju inte ta den till Sthlm, mitt i smeten på Söder.. Då har jag nog ingen bil kvar när jag ska åka hem..
men jag ska komma mamma, när bilen är fixad =)

Jo nu hittade jag en bild på mamma.. ett år gammal nästan exakt, sitter så fint med Extra när hon var en liten prutt.. =) TYVÄRR är det en dålig bild, men den enda jag har..



Jaha.. det var väl allt för idag då..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0