Matfixerad..?

Det bar av till Borlänge idag, igen, var tvungen att gå på banken och hämta pappas julklapp som kom på posten.. Jätte fin är den, jag hoppas han blir glad.. =) Skulle själv vilja ha en likadan, får ta och beställa en til mig oxå sen nån gång..
Köpte fodertunna till Extras mat, ÄNTLIGEN.. Har fått låsa in hennes mat i en skrubb på övervåningen, hon är ju en mat tjuv den lilla bruttan.. Så nu står maten säkert och jag slipper springa upp och ner i trappen när hon ska ha käk, väldigt skönt..
Jag saknar hur man kunde göra med Klirre, lämna fodersäcken mitt på golvet, öppen såklart, och han som va så jävla matglad rörde ALDRIG maten.. När han var ensam hemma var han i köket, och 1 meter ifrån där han låg stod foderpåsen, och han gjorde fanimig aldrig en ansats att ens fösöka ta mat.. Så fruktansvärt skönt, och fruktansvärt drygt att hans dotter är precis tvärtemot.. Går det att sno mat, då gör hon det, så matfixerad så det är skrämmande..
Men nu kan hon försöka ta sig in i fodertunnan om hon tycker att det är roligt, tom. jag har svårt att öppna den =)

Så var vi förbi bolaget och köpte rom till gubben, ont i halsen hette det ;) han har ont och mår inte bra, fick feber och så, men jisses vad den där äckliga romen luktar illa.. Jag som inte dricker tycker att alkohol luktar (och smakar) SKIT rent ut sagt..

Idag fick Extra ett tuggben av husse, inget märkvärdigt eler ovanligt, men hon vart ju helt till sig, sprang runt med den där tuggringen och visade stolt upp den.. haha.. Hon blev nog lite för glad, för så där gör hon inte annars när hon får tuggisar..
Sen la hon sig äntligen till rätta och tuggade..
Nu på kvällen har vi busat i soffan, jag fotograferade Extras fula sida =)









Och mer snö har vi ju fått såklart.. Det har snöat nonstop sen igår, så nu har vi väl lätt en 40 cm iaf.. Inte så övedrivet kat som tur är,men jag tycker att det räcker med snö nu.. Om du missat det förr så skriver jag det igen, jag HATAR snö..!!

Det får gärna vara kallt och ruggigt, men jag HATAR snönn, den är kall och äcklig, och den blir lortig fort, jag hatar att det ser så skitigt ut.. Speciellt inne i städer där det blir blask och färgas grått.. Fy fan alltså.. Annars är snö fint, det ser schysst ut när det är orört, har nån gått i det så blir det fult och äckligt, men orörd snö är fint, men jag hatar skiten iaf..
jag hoppas att det smäter bort snart, inte för att det kommer göra det,men jag håller mina tummar för det iaf, för man VET ju aldrig..

Är så avundsjuk på pappa, varje dag säger han att dom har regn, vafan, jag vill oxå ha regn, hellre det än all jävla skitsnö.. Ja jag är otacksam, jag vet de, men jag vill verkligen inte ha snö.. Hellre gegga utanför dörren istället för halt och fula jävla snökockor som rasar från taket och bildar stora högar som inte ens är värt att skotta bort, för det kommer ju nytt hela tiden..

Det var dagens gnäll det.. På återseende..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0