På begäran..

Jag fick order idag att uppdatera bloggen, hade ju helt glömt bort =)

Vi har MASSOR av snö, säkert 30 cm, inte ett dugg jävla roligt, och halt och spårigt är det, fy fan.. Inge vidare roligt att köra då inte, men ibland måste man, som idag tex..
Vi åkte till borlänge och handlade lite, gubben skulle ha färg och måla ett rum i källaren osv, ja det var ingenting av intresse som handlades..

Vilken dag som helst nu så ska jag försöka mig på att sluta röka, och jag hoppas verkligen att det går på en gång, jag har lixom lovat pappa, som tack för bil och körkort.. Misslyckas jag är det väl inte hela världen så där, man får helt enkelt ta nya tag, så med en gång kanske det inte kommer gå, men det ska gå, tids nog iaf.. Men jag är iaf instäld på att det ska gå med en gång, men sen ska man väl komma ihåg att ett beroende är ett beroende, och kan vara fruktansvärt svårt att bryta..
I värsta fall får jag prova med hypnos, det ska visst funka har jag hört..
Jaja, jag uppdaterar hur det går med det =)

Var ju och hämtade en valp till Jenni, en söt tik som jag och gubben kallade för Åke, hon såg lixom ut som en Åke på nåt vis.. SKIT dryg jävel som käftade ovanligt mycket med Extra, hon gjorde inget inne, men var en plåga att gå ut med.. Jag är van att valpar iaf kissar fort efter att man kommer ut, men inte Åke inte, nej nej, man fick gå och gå och gå och gå, och då KANSKE hon satte sig och pinkade.. Varje dag (av dom 3 eller 4 dagarna hon var här) så kissade hon färre gånger om dagen än vad Extra gjorde.. Och att bajsa, jesus, det gick knappt, här snackar vi om en hund som lixom inte hade nåt som helst intresse i att göra ifrån sig, öht.. SKit duktig om nätterna iaf, då fick hon sova i buren, och för att inte vara burvan så var hon duktig, hon gnällde kanske 30 sek efter att man lagt sig, sen var hon knäpptyst tills 9 på morgonen när man gick upp och gick ut med henne..  Dagtid däremot var hon inte lika duktig i buren, gnällde och stog i, men hon gav iaf upp tillslut, det är med än var man kan säga om många andra hundar, typ dom jag haft, hehe..

Iaf, Åke lämnades tillbaka till uppfödaren igen för hon hade nån allvarlig vajsing med sina bakben, gick jätte skumt och satt som jag vet fan inte vad alltså.. Skönt var det, för då slapp jag ha na här hemma så länge =)

Nu har Extra fått byta foder oxå, purinan hon fick innan innehöll en aning för mycket protein, så min lilla tös har en ack så snygg kal fläck på revbenen.. Precis som Klirre oxå fick, så nu får hon äta standardt, Klirre vart bättre på det, så jag hoppas det ska funka bättre på fismaskinen oxå.. Det kommer iaf bli mkt mindre bajs, det är en STOR fördel med standardt fodret, dom bajsar mindre..

Beställde från foderbilen.se, endast 19 kr i frakt, och man får hem maten till dörren, tog väl 2 eller 3 dagar efter det var betalat och kart tills jag fick hem det, bra som fan när det inte finns att köpa nånstans i närheten här, och 19 kr är ju lixom ingenting att bråka om så..

Nej nu vet jag inte vad jag ska skriva mer, får bättra på bloggen snart igen =)

Och du Marina, kanske är dags för dig oxå att uppdatera boggen, shitstain =)

Kommentarer
Postat av: Jelena

Haha, Åke verkar ju precis vara som Danza, vägrar att pissa och skita när hon behöver det :)



2008-12-10 @ 01:10:00
Postat av: chocko-xtreme

haha har jag en blogg s schysst o kalla na för åke då haha vad var det en pit eller.

2008-12-10 @ 13:26:02
Postat av: Madness

hehe.. Hon såg ju ut som en Åke :P Hon var nån JRT mix

2008-12-10 @ 21:28:04
URL: http://madnessismygift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0