Skallepär..?

Igår var vi in till Borlänge och handlade lite och så.. Gubben fick välja ut sin julklapp redan nu, det var inte meningen egentligen, men han ville med så.. Sen ska vi ju inte fira jul ihop i år så det var väl lika bra att ha det avklarat innan.. Så nu har han fått vad han önskade sig, och jag oxå =) perfekt måste jag säga.. Köpte toffor till mig sjäv oxå, rätt fula och lite stora är dom, men fan va sköna =) Här får ni se, gubbens present oxå..







Mycket snö har töat bort, det är inte mycket kvar nu, så mysigt med plusgrader och droppande tak.. ja det droppar på utsidan, alltså snön som smälter, inte inomhus..

Jag åker till älskade Bålsta och älskade pappa några dagar innan, sen bär det av till katrineholm för att hämta hund minsan.. Ska fodervärda åt en liten liten flicka, det ska bli kul för Extra.. =) Så jag hoppas det är bra väglag dit, annars vet jag fasiken inte hur jag ska överleva den resan.. Ja, jag är fortfarande en jävla pussy när det kommer till att köra i mörker eller halka.. Det passar mig bra det, hehe =)

Ska bli skönt att träffa pappa, mätta mitt sociala behov lite, träffar ju ingen annan än typ gubben och hans mamma annars.. Hur skit roligt är det i längden..? Umgås med dom MINA, jisses, ska bli så skönt så.. Och faktiskt så ska det bli jävligt skönt att ha NÄRA till saker, slippa åka flera mil för att handla mjölk.. Landet har sina fördelar, absolut, men ibland känner jag att jag bara MÅSTE till Bålsta, som nu ungefär..  Så jag ska njuta utav bara helvete dom dagarna jag är borta.. =)
Slippa bära in ved som jag annars får göra varenda eviga jävla dag, slippa elda som jag oxå får göra varenda eviga jävla dag, skit drygt att behöva hålla koll och underhålla elden, så jävla skönt att kunna duscha utan att behöva oroa sig för om varmvattnet räcker så man hinner tvätta håret.. nackdelen är ju såklart att vattnet smakar bättre här, och jag måste ha Extra kopplad hela tiden, förutom på pappas tomt.. Men det ska bli så skönt ändå, och kul för pappa att få lek amed Extra, och kul för Extra att få leka med pappa, hon kommer bli så glad så =)

Och så har jag ett jävla problem, men det ska jag visa i bilder lite längre ner..

Angående rökningen, det har inte gått så himla bra, så jag har sagt till mig själv att absolut sista rökdagen blir nyårsafton, just nu ere så jävla mycket stress, magsjukan börjar ju slå till med full kraft, om som den emetofob jag är så håller ciggen mig lite lugn faktiskt, ja icke rökare försår sig ju inte på det där, men alla andra =)
Det värsta är att gubben jobbar ju inom vården, hej och hå vad roligt, eller inte.. Fan om han drar med sig nån smitta hem, eller blir sjuk själv, då är det jag som drar på 2 röda, och sen ser han inte mig på ett tag.. Fy fan för fobier som tar över ens liv.. Men jag går ju i terapi nu så jag hoppas att det ska be bättre.. Dock måste jag ringa dom och säga att jag inte fixar att utsätta mig för saker nu på vintern, vi får fortsätta til våren istället, annars har terapin ingen som helst verkan, och då åker jag långt och betalar för ingenting lixom..

Köpte gravljus och en liten tomte som jag ska sätta hos Rico när jag åker till Bålsta, måste julpynta hos honom oxå..




Och så till mitt problem då.. Jag har tappat hår.. Gubben min såg det för kanske 2 veckor sen och fotade så jag oxå skulle se, helt sjukt, för det måste ju bara ha trillat av.. Jag försökte intala mig själv att jag har haft tovor i håret och råkat slita av dom, men det gör ju ont, och så ont har jag inte haft när jag borstat håret.. Så det kan inte bero på det..

Så här såg det iaf ut för ca 2 veckor sen..



Och för 2 dagar sen såg gubben att fläcken bivit större.. =(  han googlade och hittade nån sjukdom "Alopecia areata", fy fan, jag började ju noja som fan kan jag lova.. Måste ha en tid hos läkarn.. Nu är det säkert ingenting i närheten av det, men man blir ju rädd, speciellt när man googlat på bilder där det ser ut som mitt skit.. Så ja, jag behöver en tid hos läkarn.. Iaf, det är så här det ser ut nu..


Inte så jävla snyggt nej.. ser ju inte klokt ut för helvete...!!!! Så jag hoppas jag blir klokare av att gå till doktorn, annars får jag raka av mig allt hår och skaffa mig en peruk, för det här är inte kul, det syns så väl när man har uppsatt hår, och jag hatar att ha det utsläppt så.. ja.. aja, det får visa sig sen vad det är.. =)

Jaha, det var allt för idag.. =)

Kommentarer
Postat av: chocko-xtreme

OJ fy fan ditt hår gumman kolla upp det där snarast.

hoppas du får en trevlig jul iaf :) o du vad e det för en jycke du ska ha?



God Jul!

2008-12-20 @ 12:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0