......

Nu är jag hemma igen, det har varit en del stress i Bålsta, man stressar inför julen och allt runtomkring..
Valpen är hämtad, bilen är trasig och Extra är trotsig.. Suck suck suck


Jag och Jenni begav oss till  Katrineholm 22/12 för att hämta hundarna, det var en schysst resa, men inte lika schysst precis innan vi var framme, BARA lera, kan ju säga att bilen inte blev så jätte snygg av det..
Stannade en timme och surrade med uppfödaren och skrev papper och skit, sen bar det av mot Bålsta igen..
Väl framme så vägrade hundarna göra ifrån sig, dom var inte allt koppelvana vid 4 mån ålder.. Jag var trött, hungrig och hade ont i kroppen, alltså var mitt tålamod lika med noll.. men det funkade..

Extra det jävla aset VÄGRAR lyssna på vad jag säger, jag måste bokstavligt skrika eller bli arg som bara den för att hon ska lyssna på vad jag säger, och MINST 2 ggr måste jag säga allt.. Trotset, jag vet, fan trodde aldrig att den där veka mesen skulle kunna bli SÅ trotsig.. Samma som hon håller på med valpen, hon leker så oförsiktigt och slår den lilla hårt med tassarna, lägger hon av fast jag säger till eller tar bort henne..? nej precis, hon kutar upp igen och gö samma sak, tils jag blir förbannad, då stilar hon sig, en liten stund, sen är det på igen.. Hon driver mig fan till vansinne.. Jag förstår dom som säljer sina hundar när dom blir så här asså..

Min lilla tjej fick namnet Ärtan, det passar henne, Jennis heter Fjant, det passar perfekt, för snacka om att hundfan är fjantig..
Jätte duktiga på nätterna, uppfödarn har haft dom i bur om nätterna så det är dom vana vid (använder en liten transportbur bara) och håller sig hela natten.. Ärtan valde igår att inte bajsa mer efter klockan 20.00 tror jag det var, så hon höll sig till efter 9 i morse.. När Extra var 4 månader höll hon sig INTE så länge.. 

I soffan är dom goa, då ser det ut såhär:



Min är den som är närmast, kommer en till på na här..


Hon ser inte så liten ut på bild, men man kan jämföra med Extras tass som inte är SÅ mycket mindre än Ärtans huvud..



Så har ju då julen passerat, skönt.. Jag firade hos pappa i år, och så kom Annelie och Anders oxå... Dom hade med sig nåt så fruktansvärt äckigt, eller ja, det luktade fruktansvärt äckigt iaf, OST..!! Fy.. Säkert jätte god, men luktar dött..

Åt iaf god mat, men jag som hade sett fram emot prinskorv och ägg hela dagen var inte alls hungrig när vi åt, så jag fick ge det mesta jag hade på tallriken till Extra.. Det sa bara tvärstopp.. Jag får fixa min julmat ordentligt nu efter jul, hehe.. Det gör inte mig någe, kan lika gärna äta julmat på sommaren istället för på jul..

Sen skulle klapparna öppnas.. Fan Simone (pappas tant) prickade rätt och köpte massa fula strumpor.. Ska fixa bild sen, så jävla snygga.. Eller nej, dom är ju fula, men så pass att dom i mina ögon blir snygga =)

man har i år då fått en kamera, lite små grejs som jag inte orkar nämna, pengar, "presentkort", strumpor, kläder, bok och lotter som jag vann 60 kr på =) Sen har jag ju klapparna kvar från Jelena, mamma och bosse.. Det blir efter jul, som vanligt..

Faster och Anders som kom och firade med oss =)



Och pappa och Simone




Extra var en jävla plåga HELA julafton, så dryg så det inte är klokt.. Gick bara runt runt runt runt runt med sitt jävla ben i  munnen och försökte hoppa upp i soffan som hen VET att hon inte får vara i.. Lyssnade knappt alls på vad man sa och ja, var bara ett jävla rövhål.. Hon är ju dock min prinsessa iaf, men ett arsle iband asså..




Hår uppdatering.. Håret är inte stabilt, tappar mycket som fan.. När jag borstar håret eller tvättar det så lossnar det massor.. Speciellt i duschen är jävla trist, känns som man är med i en fim där ngn har canser och tappar håret av behandlingen.. Man ser ju altid på film hur dom drar av tesar med hår från skallen.. Och ungefär så är det för mig, fast tesarna är inte lika stora/tjocka som på film, men det räckar fan ändå..
Har inte fått nån läkartid förns 13/1, kul att vänta flera veckor och tappa mer hår.. Idiot läkare som inte fattar att saker kan vara akut för patienten, vafan jag vill ju veta VARFÖR mitt jävla hår bara trillar av...

Så är ju bilen paj oxå.. ACC´n är lite cp, ibland börjar den spruta kall luft, så man får höja den til typ 26 - 27 grader för att få lite värme.. sen är tempen helt cp.. förr mätte den ute tempen, men nu kan den visa lite olika grader, och var den får dom ifrån vete fan.. som när jag åkte hem, det pendlade mellan +9 och +32, jaha... vad var det för jävla temp, vart lixom..?

Sen är ju dörrn paj å, klämskada i dörrn så sensorn är paj.. Alltså känner inte bilen att dörren är stängd, samt talar om att den är öppen, fast den är stängd, så därför går det inte att låsa bilen.. Upphetsande.. Kommer kosta mig skjortan att laga det där asså.. =(  kan ju inte ha en bil som inte går att låsa..


Saknar min pappa redan.. Fan va jag inte vill bo så långt ifrån egentligen... suck..


Aja, det var allt för den här gången..

Kommentarer
Postat av: Syster

fina de var, Fjant och Ärtan alltså :) Eller alla kort var ju fina så klart.



2008-12-28 @ 18:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0