SNÖ..!!!

Natten till fredag fick vi snö, det kom säkert 20 cm =( Det var inge vidare eftesom vi skulle till bålsta, så gubben fick gå ut klockan 7 på morgonen och smacka på vinterdäcken på volvon.. Helst hade jag ju velat köra min bil, men eftersom jag hade vinterdäcken hos pappa så fick det bli skrotvolvon som jag förövrigt HATAR att köra.. Men det gick bra ändå, fast vidare kul var det inte, speciellt när det snöade så in i helvete mycket på vissa ställen.. USCH... Men vi kom fram iaf, sen var det ju skit roligt att slå ihjäl 1½ timme i enköping.. Fy fan, det var länge sen jag hade så jävla tråkigt..

Vi var förbi Rico oxå, satte lyktan i marken och tände ett ljus i den, synd bara att det var på dagen vi var där, ser bättre ut framåt kvällen när man tänder ljus, men men, jag kunde inte få till det bättre.. Rico, stora teddybjörn, du är saknad <3

Väl i bålsta, 5 timmar senare ( ja det tog över dubbelt så lång tid att komma fram pga halkan och alla stopp på vägen), så skulle jag och Jenni åka till Uppsala, men det vart inte så, vädret var för dåligt och pappa hade bara sommardäck på bilarna, och volvon var helt utesluten att ta till uppsala.. Så pappa kör henne imorn till en forexbank, skönt att det där inte behöver tänkas mer på sen.. Fan han är snäll min pappa, det bästa av dom bästa.. <3

hade en trevlig men jääävligt trött kväll, snackade skit med Jenni och åt gott.. kul att det vart sånt jävla liv till och från på hundarna, SUCK.. Extra tyckte inte alls att Danza skulle vara där, och det fick hon höra oxå.. Junne i buren, Danza bakom galler i sovrummet, och Extra fastknuten i vardagsrummet, fy fan vilken cirkus.. Hoppas jag slipper uppleva det igen, för det var allt annat än kul..

Sen kom lördagen, då var det dags att åka hem.. Det var soligt och fint väder, så det var inte halt på vägarna på hela vägen hem, förutom dom två sista milen.. Men då körde inte jag, utan gubben.. Han skulle a skogsvägen, vilket inte var det smartaste, för det var så sjukt halt och mycket backar, det gick trögt och långsamt, men vi kom hem iaf, och det är väl det som räknas..

jag hade glöm att låsa dörren när vi åkte, haha.. Tur att vi bor på landet då :P  Dom hade kunnat gå in och ta datorerna, tv spelet, och värst av allt, min biiiiiiil.. Nycklarna hängde ju i hallen.. Jag fattar inte hur jag kunde glömma att låsa, men hey, det hände även den bästa ;)
Och såklart så var det SVIN kallt inne oxå, 11.5 grader, så det var till att elda direkt.. Fy va äckligt kallt det var..

Och all jävla snö har vi kvar oxå.. Vi var ute och lekte med Extra i snön idag, kastade lite snöbollar, men det blev tråkigt, så hon fick brottas med en boomerball, så höll hon sig sysselsatt.. Efter det fick hon springa på millen några minuter, kanske 5 min, hon va ju helt slut redan, haha.. Hon är en mes, orkar inte så mycket.. =)

Gubben passade på att göra en snögubbe idag, jag döpte honom till Sven, det var den sorgligaste, fulaste jävla snögubbe jag någonsin sett.. haha.. Fy fan..
Extra höll på att välta omkull Sven, hon skulle ju hälsa på honom, då att göra som hon alltid gör, hoppa upp på han.. Tur att hon misslyckades, han hade annars rullat ner för en backe och gjort sig illa..

Jag passade på att fota lite.. :

Första snön innan vi åkte till Bålsta



Snön som TYVÄRR låg kvar idag..



Och så har vi  Tandapan Sven..




Visst fan är Sven den fulaste snögubben du sett..? hahaha.. och gubben som va så stolt.. My god, man kan ju tro att en blind har krafsat ihop något på måfå..




Kommentarer
Postat av: qrakki

HAHAHA den va ju så grymt ful tacka vet jag BengtÅke han va snygg som fan han :)

Du är ju bland dom mest tanksprida jag känner glöma att låsa dörren, de är tur att ni bor där ni bor.Fan va kul de är när du är & hälsar på hoppas att de blir längre nästa gång så kan vi leva rövare :P

2008-11-02 @ 22:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0