Våga hata snö...!!

Det kom snö, och det försvann fort igen, så självklart kom en ny laddning idag.. Inte så mycket, kanske 2 cm bara, men det är snö, det räcker.. Jag hatar snö, jag hatar att det blir halt, jag hatar när det smälter och blir slask..

Idag åkte vi några mil till en jävla affär för att köpa två nya grejer, dom hade inte riktigt det vi sökte, så vi åkte hem igen, jag lämnade av gubben och åkte några mil till, till en annan affär.. Där hittade jag det jag sökte och åkte några mil hem igen..
Väl hemma skule jag skruva ihop den ena grejen, men tamigfan så passar inte hålen..!! Fyfan va förbannad jag var.. Då hade jag åkt ca 10 mil (sammanlagt) HELT i onödan.. Så nu måste ju den grejen bytas såklart.. Men den får gubben ta när han är och jobbar så slipper jag åka 6 mil bara för det..

Undra sa flundra när jag ska åka till pappa igen då, måste ske snart känner jag.. Bra att han har fått på vinterdäcken på bilen nu så det är säkrare för honom att åka till jobbet nu när det snöat hemma i Bålsta..
Gud vad jag längtar tillbaka till Bålsta.. Varje gång jag flyttar ifrån så är det så skönt, men den går det ett tag och jag längtar tillbaka, som fan.. jag hoppas att jag landar där igen nångång i framtiden..

Måste ju åka förbi Ricos grav och sätta i nytt ljus i lyktan när jag åker til pappa.. Det är så jäkla bra att jag åker förbi staden där han ligger när jag åker till och från pappa.. Och kyrkan ligger inte så tokigt till heller, mkt lätt att hitta dit..
Kanske man ska köpa nån krans eller så att lägga dit oxå, bommor dör ju bara direkt nu i kylan, och man kan inte plantera ngt direkt heller, det är ju stenhårt i backen.. Eller så kanske man ska sätta lite glitter i enen (?) han har på graven..  Det är ju faktiskt jul snart.. Kanske hänga ett litet hjärta istället.. Ja det var en mycket bättre idé faktiskt..

jahapp, hoppas det inte är så halt imorn så jag kan åka på min fobi-terapi utan att sitta på nålar på den där satans skogsvägen..

Jag tror jag har kommit på en sjukt bra juklapp till gubben min, hihi.. OM jag hittar på den så kommer han bli mycket glad =)
Sen är pappa problemet kvar såklart, jag vet inte vad jag ska ge till honom.. Vill ju ge ngt fint lixom, han har ju ställt upp så mycket sen jag flyttade, kommit med saker och hämtat och kört hem mig.. Han är en klippa min underbara pappa.. Vad skulle jag göra utan min pappa.. Aja, jag kommer nog på något =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0