Så det kan gå..

Förra veckan var gubben hos kiropraktorn med ryggen, fick ett återbesök till idag och han var helt tvärsäker på att han var ledig från jobbet idag, men icke.. Klockan 9 imorse märkte han att attans, han var inte alls ledig, han började 07:30 :P
Men det var ingen fara på taket, han ska jobba halva dagen idag bara..

Jag ska snart åka till bilskolan, skönt att det blev fint väder idag eftersom jag ska gå så förbenat långt från bussen till bilskolan.. Jag funderar på att gå förbi lindex och köpa ett par vantar, det är ju skit kallt ute, speciellt när det blåser..
Sen vet jag inte riktigt hur jag ska fördriva tiden, kommer komma fram innan 13 tiden, och ska inte köra förns 14:35, så fruktansvärt tråkigt.. Okej om jag hade känt ngn där, men jag gör ju inte det, så man får lalla runt och försöka få tiden att gå helt enkelt, men jag hatar det varje gång.. Nu har jag ju som tur är inte så många ggr kvar på bilskolan, bara 4 om man räknar med uppkörningen, så det är fruktansvärt skönt måste jag säga..

Det är verkligen UR trist att bara sitta och rulla tummarna och vänta på att klockan ska bli så pass mycket att bussen kommer.. Det blir så stressigt på nåt vis, man vill göra ngt under tiden, men det finns inget att göra, jag hatar att döda tid, jag blir skit stressad, och det retar mig.. Sen stressar jag ännu mer just för att jag stressar, så det blir en ond cirkel..

På onsdag åker jag till Bålsta, väldigt skönt.. Drygt att ha Extra med tratt på tåget, men pappa hämtar mig på halva vägen så jag behöver bara åka tåg i 55 min kanske, men ändå, väska och tratthund, ingen höjdare.. Blir lite semester oxå, ska bli skönt.. Eller a, jag kommer få ett hell med Extra, hon kommer va för på med katten, hon kommer vara dryg efter operationen, men det blir som semester ändå, man slipper allt hemma, allt trist och drygt, iaf i några dagar..
Ser fram emot att få vara med pappa, det var ett tag sen..

Här om dagen spillde jag ju choklad på tangentbordet, det var vissa knappar man inte kunde trycka ner, eller jo det kunde man, men dom fastnade.. m k och ,    dom gick inte.. men m och k repade sig, dock inte ,   tyvärr.. Så jag bytte tangentbord, självklart spillde jag cola på det igår.. Men det klarade sig den här gången som tur var.. =) kom bara lite på k, men han strular inte.. Det är nåt med dom där m och k, oftast dom som drabbas när jag klantar mig, det var ju inte första gången varm choklad spilldes av mig på ett tangentbord vill jag lova.. En gång spillde jag ut en hel del över hela burken, men den klarade sig =) jag har kvar den datorn, den står bara och dräller iofs, men tittar man noga på den så kan man se lite choklad fläckar fortfarande.. Det har visst varit omöjligt att hitta åt varenda stänk på den, man såg nya varje gång man såg efter, så tillslut sket jag i att göra rent dom fläckar jag hittade.. Känns som det kvittar eftersom den ändå inte används.. Jag får helt enkelt bli lite mer försiktig.. =)

Nej nu kanske man ska försöka få tiden att gå på nåt annat vis..


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0