Lilla pippin..

Nu har jag äntligen flyttat datorn och sitter numera fruktansvärt skönt.. Handleden gör dock ont i den här ställningen, men det är inte hela världen, hellre handen än ryggen..

Idag ska Extra få ut och promenera hade jag tänkt, igår fick hon springa på millen, men idag ska vi försöka ge oss ut på en promenad, eller vi får förresten se, det är ju älgjakt här i krokarna nu.. Vore dumt att kanske störa dom, trots att det är allmän väg.. jaja, den som lever får se.. I värsta fall får hon väl springa på millen, hon springer runt här hemma och är uttråkad, kan ju inte göra så mkt nu när hon är opererad och har tratt på.. Tuggben går ju inte, tratten är ju ivägen, kasta boll går inte, tratten är ivägen.. Skönt när hon ska slippa tratthelvetet sen..

jag blev halvt ihjälskrämd idag, skulle gå ut och röka, så när jag öppnar dörren ligger det en liten fågel precis utanför.. Den måste krockat med en ruta i farstun, eller ytterdörren, fast det konstiga är att det inte hördes nåt..
Jag tänkte att den kanske bara svimmat eller nåt, så jag flippade på den några gånger med foten, men den rörde sig inget.. Gubben bar ut den på tomten för att se om den kanske skulle vakna, man vet ju aldrig med dom där fåglarna, då kom det ngt gulbrunt gegg ur näbben på den.. Den var död den stackaren.. =(
Vet någon vad det är för fågel..?





Jag kom att tänka på Ricos vilja här om dagen, han hade skrivit i ett brev att han ville ha en viss låt spelad på sin begravning, det vart inte så,
så jag spelar den för honom här..





Kommentarer
Postat av: marina

Fint gjort!

2008-10-13 @ 14:10:17
Postat av: Jelena

2008-10-13 @ 23:01:25
URL: http://belleles.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fint, tårarna bara rinner när jag hör låten och det blev ju inte bättre av filmen...



2008-10-13 @ 23:02:34
Postat av: qrakki

mycke fint gjort

2008-10-14 @ 14:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0