Hund helvete...!!!

Nästan alltid efter att vi lagat mat så får det stå kvar på spisen en stund och svalna innan resten åker in i kylen.. Maten har ALLTID fått stå ifred, tills idag.. Extra passade nämligen på att sno chili con carnen ur stekpannan när vi var på övervåningen..
Hörde henne tassa runt runt där nere, så jag sa åt henne att gå och lägga sig, men jag hörde att hon fortsatte tassa runt runt, och när hon hör mig gå ner för trappan så springer hon och lägger sig.. Och jag kollar mot spisen, och tro fan inte man han maten över halva spisen, halva kökssoffan och en del på golvet.. Man såg TYDLIGT i stekpannan var hon varit och snott mat.. Å jävlar va ARG jag vart, fy fan asså.. Hund jävel och sno mat, dessutom några minuter efter att hon fått sin egen mat dessutom..  Hon fick en aning med skäll vill jag lova, och jävlar om hon gör om det..
Sen hoppas jag att hon får ont i magen och blir lite halv kass i kistan av bönorna, då kanske hon fattar att inte sno mat..
Fast, det är ju för mycket att hoppas på, aldrig i livet skulle hon koppla ihop det med maten hon stal, men man får ju fantisera.. =)

Nu till dagens höjdpunkt, pappa var här idag <3 Vi fikade lite, åkte sen till Borlänge och köpte jeans till mig, kom hem med två par UR sköna brallor.. Tusen TACK pappa.. Sen hem igen och fikade lite till, sen åkte pappa hem, enligt mig för tidigt.. =(

När vi lite senare pratade i telefon så sa han att imorgon skulle han åka till Sthlm, och typ ta en kaffe, och passa på att klippa sig.. Stackars stackars pappa, helt ensam (simone är bortrest) och ledig från jobbet, han har ingen där hemma, och det gör ont i mig, jag tycker så synd om honom.. Nästan så jag grät när han berättade om sina planer för imorn, han låter så fruktansvärt ensam, och jag finns 20 mil bort.. =( Egentligen vill jag sätta mig i bilen och åka dit, och hålla pappa sällskap, för jag tycker så synd om honom.. Men jag har ju varit där i en vecka nyligen, har inte ens hunnit vara hemma en vecka.. Jag skulle åkt till Bålsta den här veckan istället för förra, då hade han inte varit helt ensam.. Usch, stackars pappa, helt ensam, det är så tårarna kommer, min älskade pappa.. Fan jag har blivit så blödig när det gäller min pappa, kanske för att jag bara vill hans bästa, och att han är den viktigaste personen i mitt liv.. Självklart är min sambo viktig oxå, men pappa är lixom min pappa, han kommer ALLTID vara den viktigaste personen i mitt liv, det är ju såklart min sambo oxå, men på två helt skilda plan, det går inte ens att jämföra.. Vi har haft en skakig tid när jag var yngre, jag har hatat min pappa i perioder, då var jag väl runt 15 - 16 år nånstans och hatade ALLA och var ett jävla rövhål, men man växer upp, man lär sig att värdera vad man har på ett annat sätt, och min pappa värderar jag jääääävligt högt..

Som kanske märks så skriver jag ofta om min pappa, men det är för att han är så sjukt viktig för mig, och jag saknar honom, som fan, VARJE jävla dag.. Skulle definitivt INTE tacka nej till att bo närmare, jag hoppas att det kommer bli så, faktiskt..

Sen ska ju gubben min på anställnings intervju nästa vecka, personlig assistent, jajamän.. Kommer hålla tummarna för att han får det, men det tror jag nog =)

Kommentarer
Postat av: Jelena

haha, hoppas att hon får rännskita ;)



Ska faktiskt messa pappa o fråga om han kan åka in tidigt. Då kanske vi kan ses.



Puss

2009-04-01 @ 21:09:05
Postat av: Anonym

haha, hoppas att hon får rännskita ;)



Ska faktiskt messa pappa o fråga om han kan åka in tidigt. Då kanske vi kan ses.



Puss

2009-04-01 @ 21:11:09
Postat av: Madness

Tyvärr vart det ingen som helst reaktion på magen =( Skönt iofs, men jag ville ju att hon skulle få ett straff för att hon stal min chili con carne, men icke..



Hoppas ni ses idag och tar en fika =)



puss puss

2009-04-02 @ 09:29:51
URL: http://madnessismygift.blogg.se/
Postat av: Jelena

nä det blev inget, vi skulle ha setts men han ringde i morse o sa att han var helt slut efter att han vart hos dig ;)

Men vi skulle ta det en annan dag i stället :)

2009-04-02 @ 22:36:45
Postat av: Madness

ska jag tala om hur det säkert egentligen låg till..?



Jo så här tror jag.. ALLTID när pappa varit här så har han åkt tidigt på morgonen, utan att äta, sen är han här och VÄGRAR äta något, hinkar bara kaffe, och kommer hem sent på eftermiddagen, och äter först DÅ.. Inte konstigt att han blir trött och får ont i huvudet..



han vill väl inte vara till besvär eller ngt i den stilen, den känslan får jag, men jag anser att han borde äta när han är här, han hade mått bättre av det..



Så pappa, ÄT när du kommer hit, och DRICK vatten även fast du inte är på jobbet, du måste, tänk på det lilla pappa..

2009-04-03 @ 00:15:22
URL: http://madnessismygift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0