Stackars lilla mamma..

ja nu har vi haft regn i två dagar.. Det är både bra och anus.. Bra är att snön försvinner snabbare, och Anus är att det blir så jävla geggigt, helst i "diket" dom grävde upp rätt över hela tomten i höstas..
Så det har då varit rätt rått nu, det känns ruggigt inne och rått som bara fan ute, man går ju inte ut mer än nödvändigt..
Inne har temperaturen varit rätt så halv låg oxå, är van nu att det varit 21 grader eller mer inne vid 10 på kvällen, men igår tex var det bara 18.6 vid 20:30.. Så då får man bara elda lite mer, och det ska bli så OTROLIGT skönt när det blir så pass varmt att man slipper elda, fast då kommer ju nästa problem, det kommer bli FÖR varmt inne, haha.. Tänk att man aldrig är nöjd =) Men hellre varmt än kallt, för det varma får man bort fort med en fläkt, det kalla är drygare och måste eldas bort, och det bir ändå inte varmt i hela huset, typ..

Igår bar det av till Ludvika då, gubben skulle på anställnings intervju, och jävla piss eniro visade ju helt galet, eller så var det så att gubben såg nå fel eller ja, vad som.. Vi irrade iaf runt och vi hittade då fan inte den vägen vi skulle in på, och tillslut var iaf jag nära på att ge upp för jag tyckte att vi kom ut på landet nästan, och inte tusan kunde vi vara på rätt spår inte.. Men så rinde tanten och frågade vart gubben var och det visade sig att vi var bara någon minut ifrån, och åkte på rätt väg, haha.. Det hade jag banne mig aldrig trott.. Så fram kom vi iaf, och det var den sjukaste intervjun jag varit med om, för när gubben lagt på luren med tanten så sa han att hon sagt att jag skulle med in oxå.. Passade ju mig utmärkt eftersom jag var på otroligt pinknödig..
Vi drack kaffe / te, och det hela tog sjukt lång tid, som det nästan alltid gör när det gäller PA jobb av nån sjuk anledning, och det pratades om lite alt möjligt hit och dit.. När vi varit där i nästan 1½ timme så begav vi oss hem igen..
Dom sa att nu i påsk så skulle dom inte ringa och kolla referens och sånt, utan dom skulle återkomma nästa vecka..
Men idag vid kanske 11:30 så ringer en tant (förmodar jag att det var) från assistans bolaget och säger till gubben att han fick jobbet.. haha.. det gick verkligen fort =)  Så det var ju jätte bra..  Bara att hoppas att han gillar det, för eftersom jag var med igår när dom berättade allt så vart jag utmattad och någon uttråkad av att bara lyssna på vad man ska göra och allt med den brukaren.. haha.. Men gubben kanske gillar den stilen, jag gör det definitivt INTE..

jag saknar faktiskt mitt gamla jobb, VÄRLDENS bästa.. Jobbade då som assistent åt en liten flicka, som inte är så liten längre, fasiken vad hon har blivit stor nu, helt UNDERBAR familj, ja inte mamman då, men syskonen och pappan till min brukare.. Jag var som en i familjen och jag umgicks med dom privat oxå, och sov över rätt ofta när jag inte orkade gå hem, haha.. Min brukares syster kallade mig för sin syster, min brukare kallade mig för mamma, och chefen (flickans pappa) kallade mig för Fättan.. hahaha.. MY GOD vad jag saknar mitt jobb.. Går min sjukskrivning ut sen ska ska jag deala till mig jobb där igen med timmar som passar mig som bor nästan 25 mil bort.. =/  Men jobbar man 2 eller 3 dygn på raken så funkar ju det med..

Inga påsk kärringar kom idag, det var ju iofs det jag visste, eller trodde, för det finns inte så mycket små barn här vart vi bor, men gubben hoppades väl, eller trodde, så han köpte MASSOR av godis att ge till kärringarna.. Tji fick han, så han får äta upp allt själv, kanske inte så tokigt heller.. =)


Jag tänker på min älskade lilla mamma varje dag.. Hon och jag, nitlotterna, har det inte så lätt.. Men för mamma är det värre, det är operationer och skit och smärta och sånt som jag faktiskt slipper.. Hon opereraes ju för en tid sedan, och det läker väl på bra och så nu, har iaf inte hört något annat..  Sen skulle hon ju operera bort sköldkörtlarna, men den operationen ville man inte göra och erbjöd radioaktivt jod då istället.. Men min mamma vill inte vara radioaktiv, så hon ska starta sin kamp mot läkarna och försöka få igenom den där operationen iaf.. Det är ju knappast riskfritt att vara radioaktiv, och man kunde väl få cancer av det om jag inte missminner mig, och säkert en mängd andra äckliga följder av det oxå..
Så jag tycker absolut hon ska få igenom operationen, och visst det är inte riskfritt heller, men nu är det det mamma vill, och det hon känner sig tryggast med, så jag tycker att det borde hon få igenom..
jag ska hålla tummar och tår, och säger läkarna nej då jävlar blir jag förbannad, och då ska jag banne mig ta reda på vem som nekat och fan kontakta dom själv.. Så är det med den saken.... Lilla mamma, hoppas du blir frisk och får må bra snart..  <3

Nu vart det massa dravel, och långt som bara den.. Så nu slutar jag för idag.. GLAD PÅSK..

Kommentarer
Postat av: Muppmannen

Glad Påsk på er! Ät inte för mycket godis nu ;)

2009-04-10 @ 13:30:40
Postat av: Madness

Tack det samma =) ingen fara på taket med godiset här inte, det äts väldigt lite, precis som det ska vara.. Men ni kanske bör se upp med godset, har hört att mycket godis i eran ålder är långt ifrån nyttigt ;)

2009-04-10 @ 19:28:38
URL: http://madnessismygift.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Tack hjärtat, hoppas att du också blir frisk snart. Ps paket på posten är på gång/puss.

2009-04-18 @ 10:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0