Rörd till tårar..

Nu nyss fick jag världens finaste sms av min pappa, och som rubriken säger så blev jag rörd till tårar.. Älskade pappa <3

Resten av dagen idag har inte varit så bra, nästan hela dagen har gått åt till att tänka på en vän och hennes familj, hon har fått veta att hon är sjuk, måste vara otroligt jobbigt och ledsamt för dom.. jag hoppas att hon blir helt återställd och inte får några men eller så.. Behöver du prata eller what ever så vet du var jag finns..


Vi har haft bra väder hela veckan, så snön är på god väg att tacka för sig och försvinna.. Väldigt mycket snö har smält och de är inte lika blaskigt längst gången på tomten, det är ett plus vill jag lova =)
bara det kunde gå lite fortare och inte vara så blaskigt så kunde Extra få spendera dom soliga dagarna ute, men det dröjer nog inte så länge dit..

Min karl plockade tussilagosar till mig här om dagen när han var ute och promenerade, så sött tycker jag.. Nu var dom ju inte direkt tunga, men han bar dom ända hem och dom växer en bit bort.. men att han bemödade sig att stanna och plocka ur diket och ta dom hem till mig tycker jag var SKIT gulligt =) Så det tackar jag för.. =)

Ärtan har det bra hos Jenni, och jag ska vara ärlig, jag saknar inte henne alls.. Extra känns mer harmonisk utan Ärtan hemma och lixom mer trygg på nåt vis (stundvis då, annars är hon lika dryg som alltid),och det gör mig lugnare, så en del av min innre stress ligger på hyllan.. Så ja, det känns skit bra att hon inte är hemma, hårda ord, men det är sant.. Sen tror jag hon trivs bättre hos Jenni, för där har hon sin syster som hon röjer järnet med, och hemma har hon ju ingen att leka med.. Ärtan och Extra får ju inte leka eftersom Ärtan fan är elak mot Extra och biter STORA hål i henne som sen bokstavligt talat sprutar var och blod efter några dagar.. Dom bölderna ser inte ett dugg sköna ut, och när dom väl är tömda och tvättade så börjar kliandet.. Så ja, Ärtan trivs bättre med sin syster, garanterat.. Sen är det ju det där med bajsandet oxå.. Här har hon ju stött på hästen ett par ggr, eller hästarna rättare sagt, och hon är LIVRÄDD för dom, så det där med att bajsa, njaa, det vill sig inte riktigt, hon tycker bättre om att hålla sig verkar det som, för väl ute så är hon upptagen med att gå och speja och titta sig över axeln HELA tiden, så jag tror ine hon ens har ro att kacka.. och när hon väl bajsar, då måste hon vända sig åt ett speciellt håll, se så hon har ryggen helt fri, och sen bajsa.. Måste jag säga att det är drygt dom dagar hon får för sig att inte skita förns på eftermiddagen och man kan se hur gärna hon vil sätta sig..?

Så ja, hon har det skit bra där hon är nu, skiter mer och enklare och får leka som fan med sin syster.. Funkar skit bra det där =)

Kommentarer
Postat av: Qrakki

Ja här bajsar hon ju frivilligt 3 g/dag& sköter sig hur bra som hälst.sen så får dom ju leka ett par timma om dagen oxå så dom är bra trötta när de är dax att sova :P såå skönt jag lovar..

Funderar på att gömma henne när du kommer så att jag får ha henne kvar ett tag till :P

2009-04-05 @ 23:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0