Vår ruset..

Nu har vi haft grått och mulet några dagar, skit trist.. Jag hoppas att solen kommer tillbaka snart..

Igår så var jag och gubben ute och gick med Extra och K, nästan en mil gick vi, och det kändes banne mig i höfterna, jag fick så ont.. Hur som helst, det var ngt djur som gapade som bara den i skogen, säkert nån fågel eller så, men Extra tyckte iaf att det var värt att undersöka, så hon stack iväg.. Brydde mig inte så mycket i det, hon skulle nog aldrig springa bort så..
Efter en stund så ropade vi efter henne, orkade ju inte stå och vänta att hon skulle komma tillbaka, så hon dök upp, men drog in i skogen igen, vi ropade igen och hon kom, men stack en gång till, och kom tillbaka när vi ropade.. Hon hade nog haft jätte roligt och kutat som bara den i skogen.. Och så klart så kom hon och blödde på ena benet och hade dragit upp ett rätt stort jack..

Så väl hemma fick hon duscha och tvättas på såret, då såg jag hur stort och uppfläkt det ädå var, det syntes inte för allt blod innan.. Så det varbara att åka till apoteket och köpa tejp och gasbinda så att kompressen skulle hålla sig på plats..
Senare på kvällen hade hela såret dragit ihop sig och nu syns bara en liten reva.. haha..
Och extra tyckte ju så synd om sig själv med bandaget och kunde ju knappt gå med ena bakbenet, haha, men senare på kvällen så åkte det av eftersom det slutat böda och som sagt hade dragit ihop sig så pass mycket..

Jag som hade planerat att hon skulle få göra så mkt roligt när vi åker till Bålsta, men det sket sig lite.. Men jag ska ta med bandaget och allt så kanske hon kan göra en del av det iaf..


Och idag så hittade jag en fästing vid hennes öra, årets första, det var ju roligt.. Hoppas hon får lika få som hon ändå fick förra året.. Eller få och få, men om man jämför med K´s 60-nånting st efter en promenad så fick hon rätt få..
Fästing halsbanden funkade knappt alls så det är ingenting jag tänker använda mig av i år, man får ju rycka dom där jävlarna iaf så..


sen är det nåt jävla kvastskaft som sitter i ett forum och spyr ur sig att Klirre och hans syskon, och deras mamma då har falsk tavla, vilket gör att Extra då ska ha falsk tavla.. Eller inte falsk så, men att det inte stämmer i Extras 5e generation, tror det blir 5:e iaf.. Nån nolla på A.D.B.A ska visst ha berättat det till den här muppen efter att han då måste frågat.. Och den nicke nyfiken är såklart Sandra idiotens jävla nolla till boyfriend.. Hela grejen är ju skrattretande.. Att man orkar asså..
men har man brist på saker att göra på sin fritid så händer det väl.. Jisses säger jag bara.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0