Vårväder..

Idag har verkligen varit kanon väder ute.. 17 grader i skuggan och nästan 30 i solen.. Vi har njutit idag vill jag lova..

Nu har det torkat upp en del i gräsmattan på Extra fick stå ute idag oxå, det tyckte hon va så skönt, jäsa i solen, paja gräsmattan lite när vi gick ner i källarn, äta pinne (som hon sedan spydde upp i min bil).. Så hon har iaf oxå varit nöjd ute i solen idag..

Körde gubben till säter, han skulle på grillfest och lite så där, åkte till ica och köpte märgben till hundarna och åkte hem igen.. Det var då jag såg den underbara gallspyan med inslag av pinnar därbak, mysigt.. Så det måste tvättas, såklart..
Väl hemma så fick utehundarna märgben och Extra fick mat.. Kan ju lova att ungefär 3 timmar efter dom fått märgbenen så var det TOTAL tystnad därute, annars skäller dom på saker som ibland inte ens finns att skälla på.. Men nu var det störningsmoment på vägen utanför lite då och då, men inte ett ljud kom från dom.. Såna stunder är alltid så jäkla nice =)

Dom små älskade märgbenen oxå, dom gnagde i säkert 2-3 timmar innan dom somnade, sen har dom tuggat i omgångar, jag behöver inte se dom för att veta, för det HÖRDES vill jag lova =) Måste ta bort dom inför natten bara, för då ska man ju sova, och röjer dom runt med benen så finns det inte en chans att jag får sova..



Lilla Extra ute i vårvädret idag.. :







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0