Iron & Wine

Ikväll kom vi äntligen iväg på en promenad.. Jag, Jenni, Extra och Tipsy var ute och kvällsvandrade i en timme ungefär, sen gick jag hem och sitter och lyssnar på min kvällsmusik innan det är dags för sängen, vilket blir strax..

Det är så jävla grisigt ute att Tipsy fan var blöt och brun av smuts ända upp på ryggen..!! Fick använda mig av två handdukar för att få henne torr, jisses.. Det är den största nackdelen när det är blött och äckligt ute, hundarna blir så jävla grisiga..
Tipsy blev trött iaf och ligger och sover så djupt just nu.. Det tar väl på krafterna att först springa benen av sig och jaga bollar på förmiddagen, och sen knalla runt i en timme och panika lite då och då..
Ja hon panikar ute, eftersom hon är van att bo på landet så är ALLT jäääätte läskigt.. Helst alla bilar, och bussar/lastbilar är värst.. Hon försöker alltså fly fältet, men jag tvingar henne att gå vidare, och hon är ju fullkomligt skräckslagen till och från, värst är det på kvällen, när det är mörkt ute, då är bilarnas lysen JÄTTE läskiga.. Jag måste ju gå den vägen eftersom ja, huset ligget lixom precis där, och det går inte att komma undan på nå vis.. Så hon får stålsätta sig och vänja sig helt enkelt, hur elakt det än må låta..



En ny favorit..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0