Minusgrader och kyla..

Så där, då var man hemma från gubben igen, trist, men så är det när man har saker man tyvärr måste göra..

Tipsy är med hem nu, hon är jävligt duktig att anpassa sig till innehund när hon bott ute i hela sitt (korta) liv.. Det blir kiss lite här och där ibland, men det inte hela världen för det har inte varit så mycket och har inte kommit på ngt som måste kemtvättas eller så..
Men just DÅ, när det sker, då går allt blod upp till skallen och jag blir rasande så jag svär och muttrar och håller på, men när allt är i sin ordning igen så rinner blodet ner i resten av kroppen igen.. Sån är jag =)

Var ut i frosten idag och lekte med Tipsy, stod som ett jävla fån mitt på gräsmattan och bara tittade på när hon lekte med bollen, jag fick inte ens vara med.. Hon roar sig bra på egen hand den damen, och det är JÄTTE skönt, men samtidigt är det så jävulskt tråkigt, helst när det är iskallt ute och man lixom inte egentligen har ngt att göra än att bara stå och titta på.. Med Extra exempelvis blir man inte så kall, för henne ska man kasta bollen åt, så kommer hon med bollen och man ska kasta igen, och så håller man på, tills jag tröttnar..
Så idag var helt enkelt ingen hit.. Nästa gång får jag  se till att jag kan roa mig på nå vis jag oxå, kanske borde ha en egen boll..?

Jomen då har ju minusgraderna börjat infinna sig då, igår slog det till rätt tidigt på kvällen och det blev verkligen SNORhalt ute, och jag hade ju turen att jag skulle gå genom halva bålsta, med Extra som gärna drar som en tok när hon ser hundar, eller är hungrig, som hon var igår.. Som tur var så klarade jag mig från att halka och ramla, men det var inte så långt ifrån att man drog i backen ett par ggr..
Och idag när jag gick utanför dörren fick jag en chock, det var frost ÖVERALLT ute och klockan var ändå rätt mycket.. Det tar ju ett tag innan man vänjer sig, eller rättare sagt, jag vänjer mig aldrig, för jag hatar snö och vinter, men a, fötterna vänjer sig hur man ska gå iaf.. Eller nåt..
Tur jag slipper elda varje dag här iaf   ;)




Tipsy:



Kommentarer
Postat av: chocko

sötis hon är =) stella har ett likadant halsband hehe

2009-12-02 @ 21:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0