Vilken satans natt..

Igår kväll började det knacka som bara den, det lät som om någon satt med en hammare och slog mot något rör i väggen.. ca 2 slag i sekunden, väldigt rytmiskt.. 12 slag, sen ett konstigt ljud, 12 slag - ett konstigt ljud, och så gick det om och om och om och om igen, HELA natten..!!
Jag försökte lyssna på musik och somna, men hörlurarna gjorde så jag inte kunde ligga på sidan, och på rygg somnar jag sällan.. Men just då jag somnade så vaknade jag igen, kissnödig, såklart.. Så vart det ett par ggr, men vid 5 snåret lyckades jag äntligen somna på riktigt, så vaknade jag vid 8 av att reparatören kom..
han fixade bankandet, det var någon ventil som var kack, så efter det spred sig tystheten i huset och jag kunde sova en timme till..
Kan inte direkt påstå att jag är utsövd, fan ögonen går nästan i kors, men jag är bara trött i ögonen, inte skallen, inte ännu..

Vinterskor införskaffades igår, rediga kängor så jag håller mig varm och torr i snön.. Så jäkla skönt och jag halkar knappt alls ute, för det gör jag annars jämt med jympadojer som jag annars alltid har på fötterna..
Pappa och jag skulle bara åka till kyrkogården och tända ett ljus, men vi åkte vidare till Bro och jag blev ägare till ett par skor.. Jag har tänkt länge på att kolla på vinterskor, men det lixom aldrig blivit av, och nu erbjöd ju pappa sig att köra mig dit så ja =)







Orkade inte dra ut med Tipsy i snön, det är kallt som fan, blåser kallt och massa snö yrar runt, varken hon eller jag hade någon vidare lust att vara utomhus, så då fick vi leka inne.. Hittade en boll som inte var den bästa, massa bitar lossnade över hela jäkla mattan, så jag får skaffa en som hon kan leka med inomhus utan att jag behöver städa =)



Tipsy idag:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0