Hyresgäst..?

Jag tror att Putte bor i våran bod.. Han kommer ibland som ett skott när man går utanför dörren, och alltid från det hållet..
Jag gillar att Putte kommer på besök, han är så fruktansvärt kelen, och totalt orädd.. Jag har nämligen försökt skrämma iväg honom, men det har inte funkat, så jag har givit upp nu.. Fast vägrar han lämna boden så kommer jag lägga ut mat åt han, han kan ju inte svälta ihjäl stackarn.. han kanske har sprungit bort och inte hittar hem..
Egentligen så vill jag ta in honom, men jag hade aldrig fått för gubben, Putte är ju så mysig, jätte tillgiven..

När jag tog ut Ärtan på en liten sväng idag så följde Putte efter (dom hade hälsat på varandra tidigare på dagen), han gick med oss hela vägen vi gick, och på tillbaka vägen så lekte han och Ärtan, dom sprang ikapp och Putte la sig och lurpassade på Ärtan i snön, sen när hon kom nära så hoppade han fram bredvid henne sen sprang dom en bit.. =) Så jävla sött.. Borde ha tagit med mig kameran ut.. han följer väl efter på kissrundan om en stund, får ta med kameran då..

Extra gillar inte honom så mycket, hon vill jaga, så är hon alltid med katter utomhus, inne går det bra, hon är snäll, men så PÅ, så katter brukar inte gilla henne..

Idag har varit en skön dag, vi tog ut Extra och K på en promenad, i början mådde jag illa för jag inte smält frukosten ordentligt, men det gick över efter en stund.. Vi släppte hundarna lösa så dom fick leka, det tyckte dom om =)

Ikväll blir det glass, mums.. har velat ha det i flera dagar, och idag ÄNTLIGEN så köpte vi glass, strössel och nougatsås.. Ska bli så gott så gott.. =)


Undrar om jag ska försöka ta reda på vems Putte är, och hittar jag ingen som äger honom, så kanske jag ska ta med honom till pappa..? Vore väl TOPPEN för pappa att få en kompis nu när Lloyden är borta, dessutom är Putte mycket mer social är Lloyden var.. Pappa hade gillat Putte som fan..

Sååå, pappa, du kanske får en katt, jag vet att du vill, kolla bara på bilden jag lagt upp på honom, han är så fin..  <3

Kommentarer
Postat av: marina

han har ju ett halsband så förmodligen är han bara en utekatt som någon saknar (om han inte går hem emellanåt vill säga) men om han fortsätter hänga hos er kan du ju alltid fråga nån granne eller sätta upp nån lapp i affären. ja hur som lycka till =)

2009-02-02 @ 18:28:16
Postat av: Madness

Jag vet nu vem som är ägare till katten.. Men han vägrar ju gå hem, trots att dom ropar på han..

2009-02-02 @ 20:44:26
URL: http://madnessismygift.blogg.se/
Postat av: marina

hehe ja det e väl klart han får ju lite kääärlek o hundvänner s o ger du han mat e det kört katter e ego s

2009-02-02 @ 21:59:58
Postat av: marina

hehe ja det e väl klart han får ju lite kääärlek o hundvänner s o ger du han mat e det kört katter e ego s

2009-02-02 @ 22:00:26
Postat av: Madness

haha.. han är ju bara polare med Ärtan och mig, ingen annan här gillar honom.. Mat har jag inte givit han, tänkte se om han fortsatte bo i boden och man inte hitta åt var han hör hemma, men han bor fan i huset bredvid, så han kan gott gå hem och äta han.. =P

2009-02-02 @ 23:24:54
URL: http://madnessismygift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0