Ohållbart..

Putte driver mig till VANSINNE...!!  Det går banne mig inte att ha han springandes här.. K skäller som besatt när han springer runt på tomten, och Extra blir vansinnig när han är här utanför när hon ska gå ut..
Han har ju bestämt sig för att INTE gå hem, och nu vet jag var han bor, och mer eller mindre bosatt sig på vår farstu..
Hur många ggr Extra än jagar bort honom så kommer han tillbaka efter en lien stund, han springer nämligen iväg en bit där Extra inte får tag i honom, sen kommer han tillbaka.. Så det blir en väldigt jobbig maktkamp varenda gång Extra ska gå ut, vi får bråka utav bara helvete hon och jag.. Hon vill nämligen inte lyssna på mig, utan hon låser sin uppmärksamhet på katten, det skulle väl vara om jag spöa på henne, då skulle hon just för ögonblicket släppa tanken på katten, men sen skulle det nog vara samma visa igen.. Och jag vill ju inte ge henne stryk, så det blir tjat och gnat och skit för att jag inte ska halka på vår hala gång när hon hänger sig i kopplet..

Iaf, våran granne, som jag skrivit om förr, Hippien, det är visst hans katt, han bor i huset bredvid, och han har varit bortrest några dagar och kom hem igår.. PERFEKT tyckte jag, nu kommer den nyinförskaffade katten gå hem, men nej då, dom stod och ropade och ropade, men katten vägrade på hem.. jag ska ta mig ett snack med Hippien någon dag, för det funkar inte för oss att ha det så här, hundarna blir stressade, vi blir stressade, och slutresultatet utav det blir aldrig bra..
Och håller han inte ordning på sin katt, utan att den fortsätter komma hit hela tiden så kommer jag ta den till ett katthem, det ska jag säga åt honom oxå.. Det var EXAKT samma sak i somras med hans förbannade höns som sprang vind för våg över hela våran tomt och retade/stressade upp hundarna.. Så håller han inte ordning på sina djur då ska jag låta Extra springa lös hela sommaren och jaga både katterna och hönsen, för varför ska jag hålla koll på våra djur om inte han håller reda på sina..? Det är ju inte mening att man ska skaffa djur och sen låta dom springa hur som helst, ÄVEN fast vi bor på landet.. Nej så att ska hans djur springa på vår tomt så kan våra få springa på hans, och då kommer han inte ha några djur kvar.. fast han är ju så jävla utvecklingsstörd, eller fast i en syratripp, att han tror att våra djur och hans djur vill bli vänner.. SUCK..

Så i korta drag, denna stress bidrar nog till att det tar längre tid för mitt hår att sluta trilla av och börja växa ut istället..
Ska visa mina kala fläckar för den där jävla idioten.. FAN va jag hatar honom...!!!!

Så där, ventilerat lite..

Igår försökte jag fota Ärtan, men den stollen vägrar samarbeta.. Det blir mest bara blaj av allt.. hehe..





Sen ser ju bilderna så kass ut här eftersom dom förminskas, så ha överseende =P

Kommentarer
Postat av: Jelenas pulverstörda hjärteängel

Helt rätt! Släpp lös hundarna..

Ska ju vara lika för alla djur tycker man ju!

Eller tipsa narkotikaroteln om er granne..

Tjooo

2009-02-03 @ 21:29:26
Postat av: Madness

ja man tycker ju att det ska vara lika, men den här mannen är HELT rubbad.. I somras när hans höns sprang här och retade hundarna och förstörde vår gräsmatta så menade han att vi får betala hälften på staket så att hans höns inte blev tagna av hundarna, samt att VI skulle inhandla dessa grejer, trots att HAN åkte till den butiken då och då.. han är lost i skallen I tell you.. Ni är välkomna hit i sommar, då han är ute mkt så ska ni få se vafan han är för jävla idiot.. man ser ju på han att han inte har alla glödlampor i skruvade..

2009-02-03 @ 23:26:25
URL: http://madnessismygift.blogg.se/
Postat av: Madness

Nu lät det ju lite cp, ni är såklart välkomna när som, men vill ni se idioten med egna ögon så är sommaren bäst.. =)

2009-02-03 @ 23:27:55
URL: http://madnessismygift.blogg.se/
Postat av: Jelenas pulverstörda hjärteängel

Haha ok.. Det är då han kommer fram alltså..

Verkar konstigt det där. kommer hönsen in på er tomt så får ju era hundar göra vad fan dom vill med dom. Då blir det ju hans problem och han som borde var mest angelägen om det där staketet. Tror knappast att en höna skulle tugga sönder Extra på hans tomt.. Kommer gärna upp i sommar. Har inte så stressigt schema direkt, så det blir la när det passar för Jelly..

2009-02-03 @ 23:42:47
Postat av: Madness

hehe.. ja han håller sig under sin sten under vinterhalvåret.. =)



ja man tycker ju att han borde vara mer, vad ska man säga, rädd om sina djur, men icke.. Blir att ta sig ett snack med honom, katten och hönsen får han hålla inne om han inte vill att dom blir hundmat, för vi tänker då fan inte hålla djuren inne under hela sommaren bara för att han är en jubelidiot..



Kom när det passar era scheman.. =) Det är skönt här på landet på sommaren.. Men räkna med att Extra säkert kommer vara skit rädd för dig (karlar skrämmer henne) =P Men bara hon får hälsa i sin takt så går det bra.. Hon skäller och har sig, men gör aldrig nåt, hon är en mkt snäll hund.. =)

2009-02-04 @ 09:15:38
URL: http://madnessismygift.blogg.se/
Postat av: Jelenas pulverstörda hjärteängel

Haha ok.. Vi som är så snälla. Eller ja, det finns ju bevisligen undantag.

Hörde att ni bodde utanför Säter. Tar ju inte alls lång tid att åka dit. Mina kusiner kommer från en "stad" som heter Gustafs. Ligger ju där i krokarna. Så jag kan det där området hyfsat.

Är fint där uppe :)

2009-02-04 @ 12:19:15
Postat av: Madness

hehe.. ja vi bor inte långt från Gustafs, eller om det stavas Gustavs, vete fan =P Är väl nån mil ifrån eller så.. Så det är nära och bra =)

2009-02-04 @ 15:04:36
URL: http://madnessismygift.blogg.se/
Postat av: Jelena

Hej syster :)

Ja du vet ju hur Danza är, hon är lika rädd för främmande karlar hon med. Jag kommer iofs ha rätt mycket ledigt nu i mars. men hur har ni det med burar o dyl. Tänkte på Danza...

Puss

2009-02-04 @ 22:09:57
Postat av: Madness

Nu på ett rätt bra tag är det ingen bra idé att ta med ngn hund hit, kan förklara på telefon, inget jag vill ta här =P



puss

2009-02-04 @ 22:58:06
URL: http://madnessismygift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0