Söndag..

Idag har varit en väldigt slapp dag, det har riktigt känts som en söndag, och det är ovanligt tycker jag...
Har mest slappat hela dagen, väldigt skönt..

Jag har idag fått mail av en kvinna som har samma sjukdom som jag, eller ska man egentligen kalla det sjukdom..? ja, det är ju en sjukdom.. Anyways, det var ett mycket trevligt, och upplysande mail, alltid kul att få höra lite från andra som vet hur det är och så.. Hon är på bättringsvägen, vilket måste vara otroligt skönt.. =)

Hittar mer och mer fläckar och områden utan hår, och fortsätter det trilla av i den här takten så ja, då finns inget annat alternativ än att raka av håret som finns kvar.. Nu går det mesta att dölja med uppsatt hår, inte nacken iofs, men på ngt sätt gör det mig inte så mycket, för jag ser ju inte nacken i spegeln, men jag ser ju dom andra fläckarna, så blir dom mer synliga, vilket dom såklart kommer bli så rakar jag av det som är kvar.. Kommer inte se ett dugg klokt ut, men det gör det ju inte som det är så vad spear det för roll egentligen.. Det är ca 2 månader sen gubben såg min fläck i nacken första gången, fort som bara den har det gått tycker jag.. Då hade jag nämligen bara en liten sketen fläck i nacken..

Så här såg det ut då..:




Nu ser det ut så här...:















Inte dom bästa bilderna, är inte så enkelt att fota skallen.. men men, man ser på ett cirka iaf.. Det finns många fler fläckar, men dom biderna vart verkligen KASS, så ja, det blir bara bilder på runt hårfästet eller vad man ska säga..

Jag har haft hopp att det ska sluta trilla av, trodde faktiskt aldrig att det skulle bli så här illa.. Men jag har väl mer eller mindre tappat hoppet nu, det försvann lixom med håret, haha, guld humor =)
Fast på sätt och vis så bekommer det mig inte att jag tappar håret och kanske måste raka av det, samtidigt som det bekommer mig fruktansvärt mycket.. Det går på något vis inte att förklara..

Finns det NÅGON som vet NÅGON affär där man kan få tag i nån snygg / fin / schysst sjal..? SNÄLLA hjälp mig.. Jag måste ha en till huvudet, kan inte gå med min varma satans mössa hela tiden.. Klådan blir ju värre.. ja för det ska ni veta, det kliar ibland som bara den i skallen av den här sjukdomen..



Förresten har jag syndat idag.. Putte kom, jag tog med mig vatten ut och skulle kasta på honom så han inte kommer hit mer.. Jag VET, elakt, men vi kan inte ha honom springandes här, det ger mig stress utav bara fan, för att inte tala om stressen han ger hundarna.. Hur som helst, jag hade hållt på och stampa i backen och fräst åt Putte igår, så när jag gick ut idag kom han först inte fram till mig, han backade snarare, satte sig en bit bort och jamade lite.. Men som den sociala fan han är så kom han efter en liten stund, och jag langade vattnet mot honom.. Det var ca 1½ liter ljummet vatten, men jag missade såklart, haha, han fick kanske ½ dl på sig bara.. Men det gjorde nog susen, för han sprang där ifrån och sen dess har jag inte sett honom..

Jag har skit dåligt samvete för vad jag gjort mot Putte, men det var det enda jag kunde göra, det förstör oss och hundarna att han ränner här, det går lixom inte.. Vi ska ju inte behöva vara på helspänn på vår egen tomt bara för att grannhelvetet drar till Indien och skiter i sina djur..

Kommentarer
Postat av: Camilla

Alltså nu blev jag rädd ...... mitt hår ser ut nästan som ditt , speciellt när jag har de uppsatt.

Vad beror de på ?? Är det nån sjukdom som du nämnde ??? Vill gärna veta så svara gärna så fort du läser detta.

2009-02-17 @ 21:28:16
URL: http://www.pinklady.nu
Postat av: Madness

Camilla.. Jag försöker och försöker att gå in på länken du bifogade, men det går banne mig inte..



jag lider iaf av en autoimun sjukdom, alopecia areata heter den, betyder tillfälligt håravfall.. man får såna snygga kala fläckar =) Tappar du mycket hår så du har så där, eller har det alltid varit så..?



Du kan adda mig på msn, eller maila om du inte vill skriva om det öppet så här, [email protected]

2009-02-17 @ 23:45:21
URL: http://madnessismygift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0