Halka..

Jag älskar plusgrader, men jag HATAR halkan som kommer med varmare väder..
Allt smälter och det är en jävla fara att gå ut.. På gården är det snor halt, ute på grusvägen är det ännu värre..
Imorse fick jag sätta på mig broddarna för att inte dra omkull och slå ihjäl mig.. Att Extra drar i kopplet hjälper ju inte direkt till, så när vi går ut så har vi en satans maktkamp från början till slut.. Det brukar sluta med att jag blir så arg att jag ger upp, så hon får fortsätta att dra som ett as i kopplet.. Det är FEL, jag vet, men jag har inte tålamodet, speciellt inte när hon är så jävla vek och istället blir RÄDD som fan av en tillsägelse..

Jag fattar inte varför hon är så pass vek, hon är tillochmed strykrädd, fast hon aldrig fått stryk, visst en smack på rumpan då och då när hon beter sig JÄVLIGT illa, men det dröjde länge innan hon fick det, och så här har hon varit i hela sitt liv..
Jätte drygt att korrigera en hund som bara lägger sig platt på marken av rädsla, enbart för att man handgripligen tilrättavisar henne.. Och det kan vara att jag tar tag i halsbandet för att flytta henne bara, och hon är på gränsen att bajsa på sig, mer eller mindre..

Imorn är dagen D, då ska jag till doktorn med mitt hår, jag hoppas att dom tar mig på allvar och kan säga vad det kan bero på, det vore ju bra, en lättnad om inte annat..

Börjat tappa aptiten igen oxå, känns inge vidare.. Mat är äckligt och jag känner ingen hunger alls iss, men jag äter ju iaf, så du behöver inte vara orolig pappa..
Jag förstår inte varför det blir så där ibland, det är ju drygt att behöva rubba balansen, plus att man mår ju rätt funky när man inte äter som man ska riktigt.. men det blir väl bättre snart, hoppas jag..
Fan varken aptit eller hår har jag, haha.. fan asså.. jag är ju bra sjuk i huvet egentligen..  =)

Nu vill jag att dagarna ska gå så jag kan åka till pappa  <3

Kommentarer
Postat av: Jelena

Hoppas att läkarbesöket går bra. Stå på dig om dom inte lyssnar på dig. Men det måste dom göra. Annars får du komma ner hit och träffa min läkare. Han är mkt bra..



Puss!

2009-01-13 @ 00:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0