Kvällis..

Nej det vart inget läsande.. =(  Det fanns inte tid för det innan gubben kom hem..
Djuren skulle ut, dom skulle ha mat, sen skulle ju veden bäras in och brasan skulle tändas.. Men hade jag inte pratat i telefon så hade jag iaf hunnit läsa en timme, för det var så länge jag pratade allt som alt med Jenni och syster..
Men men, han ska väl iväg och skrota någon annan gång sen igen..
Jag kan ju läsa när jag vill, men helst gör jag det ifred, alltså när jag är ensam så man inte blir störd, för är det ngt jag hatar så är det att inte få vara ifred när jag läser.. Jag tappar lätt fokus och hänger inte med..

Vart kvällis nyss, orkade inte laga nån mat, så lite tilltugg och te fick duga.. Satans gott var det =)




Ärtan ligger just nu i buren och tuggar på sitt äckliga tuggben, eller ben och ben, det är nån tjur grej som stinker apa..
Vid såna tillfälen är bur perfekt, så slipper hon kladda runt med det och sätta lukten överallt..
Extra ligger bredvid mig i soffan och snarkar.. Hon snarkar som en redig karl, men som nu med tratten på så snarkar hon ännu mer..

Jag ringde veterinären ang hennes bröstvårta, han trodde det var början på en juverinflammation, men jag behövde inte komma in för juvret var inget hårt eller så.. Så jag skulle tvätta med sårtvätt och smörja med kortison.. Så nu när gjort det i helgen så tror jag inte alls det var ngt sånt, utan hon har bara slickat sönder sig, så hon är sårig lixom..
Ska ringa vet i nästa vecka och höra vad han tycker jag ska göra, om han vill att vi kommer in iaf.. I hope not, för jag har ingen lust att besöka vet. IGEN.. måste jag så gör jag det, men det vore skönt att slippa..



Bonus bild på "Stjärtan"


Kommentarer
Postat av: Syster yster

Åh är det en tjurmuskel hon har fått? Såna älskar Danza. Men som du säger, fan vad dom luktar illa :)



Nä det var bra att du pratade lite med mig istället. Det blir ju av så sällan... :) Puss

2009-01-25 @ 22:41:57
Postat av: caroline

söt vovve du har :)

2009-01-26 @ 15:02:23
URL: http://www.metrobloggen.se/carrosblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0