cp röj..

Ibland kan jag bli så less på människor.. Speciellt djurägare som inte förstår när det är dags att släppa taget och istället håller fast i sina sjuka djur för allt dom är värda.. vad resulterar det i egentligen..? Mitt personliga svar blir då att människans egoism tillför mer och onödigt lidande till djuret..
Jag har själv tagit bort djur, jag vet hur jävla jobbigt det är, men man måste ju se till djurets bästa.. Att en del ska försöka med ALLT fast djuret redan har en dödsdom och faktiskt lider är för mig en jävla gåta..

Jag är glad att jag inte ser mina djur som mina barn, eller en "familjemedlem" av samma värde som min sambo, för skulle dom bli så pass sjuka att jag såg på dom att dom mår dåligt så skulle jag ta bort dom..

Vi kan ta Extra som exempel.. hade hennes ögon fortsatt att strula så hon skulle behöva opereras varje halvår och ha så ont och medicineras och stå ut med fan både det ena och det andra, ja då hade jag hellre tagit bort henne.. Hon ör min prinsessa, mitt lilla underverk, MEN, jag måste se vad som är bäst för HENNE..

Nu är det kanske lite för tidigt att uttala sig om hennes tillstånd egentligen, det är snart 3 mån sen sista operationen, och vem vet, kanske kommer hon att behöva opereras igen, och igen och igen.. Och visar det sig vara så ja då får hon somna in.. men så länge det funkar att jag fixar ögonen själv, ja då är det bra och hon slipper plågas..

jaja, nog om detta, blir bara så jävla less på människans egoism så jag fan kan spy.. Eller nej, spy kan jag ju inte, där går min gräns, men ja, uttrycket är kraftfullare än många andra =)


Jag har en sån jävla favorit låt nu, Red water heter den, med Rehab.. Blir att man lyssnar på den ett par ggr om dagen.. På ngt sätt så tänker jag på Rico när jag hör den.. Gud jag missade att åka till graven sist jag var till Bålsta, gud jag har så jävla dåligt samvete.. jag tände iofs ett ljus i minneslunden i bålsta på julafton, jag tände för mommo, moffa och Rico..
Eftersom bilfan inte går att låsa så kände jag att jag inte ville stanna sist jag åkte, men nästa gång så ska bilen vara fixad och Johanna ska till Rico.. Måste lixom prata med honom lite, jag har så mycket att säga, så mycket att fråga, saker som bara han kan svara på, han var så klok.. fast det hade varit bättre att ta allt med honom om han fanns kvar hos oss.. Men jag vet EXAKT vad han skulle säga till mig, jag vet hur han hade reagerat på det jag skulle säga, och jag vet att han skulle bli så jävla arg, inte på mig, men på en annan.. Men jag känner att jag måste till graven och berätta, för jag tror att han hör ändå.. Gud vad jag saknar honom.. <3

Nyss röjde Ärtan och Extra som jävla idioter brevid mig i soffan, men så blev jag arg på Extra för hon slog på mig och tangentbordet upprepade ggr (nej humöret är inte på top idag) så dom la sig och sov istället.. Iband är det så fruktansvärt skönt.. Skit kul att dom leker, och jätte bra att dom KAN leka, men fan iband när dom ska leka en rakt i ansiktet, då tar tålamodet slut..

Idag råkade jag klicka in mig på Blondinbellas blogg, my GOD, den där bruden är ju helt borrad, och har så konstigt utseende, falskt utseende så jag ryser fan bara jag ser na på bild.. USCH.. Så är det med rätt många såna, va ska man kalla dom, "blonda bloggare", dom ser så falska och opåitliga ut så det är synd åt det..



Jag vill att bilen ska bli fixad, typ igår hellst.. Ju snabbare den fixas ju snabbare kan jag åka till pappa..
Fan det kan ju verka som att jag är kär i min pappa, haha, men så är inte fallet, han är bara den viktigaste personen i mitt liv..
Måste ju till mamma oxå, det har jag ju faktiskt lovat, men bara bilen är lagad så jag kan låsa skiten när jag parkerar i sthlm så.. =)


Fan vi måste köpa ny ved oxå, ÄNNU en kostnad, det är så roligt när det kommer samtidigt som räkningsmånaden.. Wiiiie.. 5 kubik räckte visst inte så långt som min kära gubbe trodde det skulle göra.. HAHA.. Allt det han hade staplat utanför huset (en liten del av dessa 5 kubik) trodde han skulle räcka typ hela vintern.. hahaha.. Med tanke på att det mer ellendre är jag som eldar här hemma så har jag en bättre koll på hur mycket som går åt, men det var gulligt att han trodde det.. kan ju tala om att det räckte väl nästan 2 månader.. Så kan det vara =)

Kommentarer
Postat av: chocko-xtreme

hmmm :S det där kändes lite skrivet till mig...kan ju säga att min hund inte lider just för tillfället o han äter heller ingen medicin längre i väntan på vidare utredning o funkar det inte ja då får han somna då är min gräns nådd för vad jag kan utsätta hunden för.. men i överlag så finns det folk som håller kvar djuret way to long, men ja som sagt jag kan inte låta min hund vandra vidare UTAN att veta vad som är fel då känner jag mig rutten för då kanske jag tog ett liv trots att det kanske var "piece of shit" o fixa..

2009-01-05 @ 19:52:50
Postat av: Madness

Det var INTE menat till dig ;) jag vet att du inte skulle låta Dogge lida i onödan..



Jag syftar på andra som låter sina djur lida fast dom knappt kan stå upp på egen hand, inte kan äta eller göra ifrån sig.. Dom som inte vill släppa hunden bara pga egoistiska skäl, tex att dom skulle känna sig så ensamma and what not lixom..

2009-01-05 @ 20:11:16
URL: http://madnessismygift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0