Ett stycke Putte

Idag har vi slagit ihjäl några timmar hos svärmor i Hedemora.. Ärtan var med och lekte med Hera, så hon har varit jätte trött hela kväll.. Skönt, på så vis slapp jag promenera, vilket jag iaf inte orkar pga ryggont.. Men jag slipper ha dåligt samvete..

På vägen hem stannade vi på ica och köpte kött, så till middag vart det kotletter, potatis och sås.. Det hade varit godare om jag inte fått ett hårstå i maten som jag upptäckte när det satt fast mellan mina tänder.. uuäää.. Precis i det ögonblicket tappade jag aptiten och det nästan vände sig i magen.. Hår i maten är fan ngt som jag inte klarar av, både gubben och jag tappar hår, han tappar normal mängd hår, och jag onormal mängd, men hur som så hittar man hår fanimig överalt..
I trappen mot källardörren tex, här snackar vi utomhus, där finns det hår från mig, på gången mot bilarna, där finns det hår från mig, på grusvägen utanför tomten, där finns oxå hår från mig.. Så det finns verkligen överallt..

Vi ville bowla idag, det var fan snart ett år sen vi gjorde det, men det var ngt jippo där så vi får ta det ngn annangång.. Jag har ju pensionärs intyg från försäkringskassan, så jag får lira nästan gratis, haha.. Pinsamt att visa upp den där dock, men man sparar ju en himla massa pengar lite här och där..

Jag har fått en ny kompis.. Putte heter han, eller hon, jag vet inte så noga, jag gav h*n bara ett namn sm passade.. Det är iaf en så mysig katt.. Jag stog ute idag och pratade i telefon och katten smyger upp på mig.. Satte mig ner och skulle se om den va skygg, men INTE då, spann som bara den och ville bli klappad hela tiden, skit mysig verkligen.. Kändes lite elakt när jag gick in ohch lämnade Putte kvar ute.. När jag och gubben gick ut och rökte efter maten så kom Putte tillbaka, lite kelen som innan.. Helt sjukt egentligen, mitt ute på landet, och här stöter man på den skönaste katten.. Han klättrade upp i mitt knä och låg där och mös ett tag.. Det skar i mitt hjärta att lämna honom kvar där ute, han var så kall i pälsen.. han frös säkert inte, men jag blir så blödig ibland.. =) jag hoppas han kommer och hälsar på lite ibland, han är ju så mysig.. =)

Putte:



Lilla hjärtat Extra fick en tuggpinne framför brasan idag, man kan riktigt se hur hon njuter.. :








Nu ska jag snart ut och se om Putte kommer =)



 

Kommentarer
Postat av: PJK

Klockrena bilder på Extra :)

Postat av: marina

hehe ja bilderna på extra var störtsköna sådär lagom snyggfula s

2009-02-01 @ 10:46:34
Postat av: Madness

tackar tackar =)

2009-02-01 @ 15:17:08
URL: http://madnessismygift.blogg.se/
Postat av: jelena

Hahahahahaha. vilka sköna bilder...

2009-02-01 @ 19:45:32
Postat av: caroline

vilken fin kisse

2009-02-05 @ 00:28:50
URL: http://carolinesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0