Aj aj aj, ont..

Idag har vi spenderat halva dagen i Borlänge.. Sprang runt i massa affärer, vilket resulterade i ryggont för mig.. =(  Kanske borde skaffa mig ordentliga skor så skoliosen inte gör sig påmind så ofta.. Försökte leta efter jeans, behöver verkligen ett par, men jag hittade inga.. Man kanske inte ska gå på såna butiker och leta, för där fanns nästan bara stuprörsjeans, och jag skulle aldrig betala en spänn för såna fula brallor, eller ens sätta på mig såna.. Nej tack..
Svängde iaf förbi apoteket och köpte bomulls rondeller så jag kan tvätta såren på Extra.. Det som jag glömt några ggr innan, så jag har fått klippa av dom och snåla som bara den, hehe.. Men idag perkele så kom jag ihåg dom =)

Var inn på biltema, hittade snygga pedaler, ska be pappa hjälpa mig hitta rätt grejer, så det passar, och en växelspaks knopp måste jag ha.. Sen funderar jag på att skaffa klädsel till bilen, är ju så enkelt att ta av och tvätta, även fast hundarna inte är i baksätet så blir det hår där iaf, från typ saker man har där, jackor eller väskor eller så..

Stackars lilla Ärtan fick duscha idag, det var MKT synd om henne.. ja hon tyckte det altså, hon såg såååå lidande ut.. Men gud så gott hon luktar nu.. Hennes filtar luktar mjukmedel, och hon luktar balsam och är så fruktansvärt len i pälsen.. =)

Jag la ut bilbädden till Extra framför brasan, gissa vem som legat där iss hela kvällen..? =) Hon trivs verklligen där,  hon är så myspys min lilla prinsessa.. Tänk att hon varit med mig sen sekunden hon föddes, tiden går så fort fast det bara var 1½ år sen lite drygt.. Jag är tacksam över att jag behöll just HENNE ur kullen.. Hon är speciell.. Världens goaste och gladaste hund.. Hon är banne mig glad jämt.. =)

Idag fick jag svar från läkarn, jag lämnade ju lite blod, så struman (ämnesomsättningen) såg bra ut, däremot lätt sänkt järn och folsyra värden.. B12 ligger på nedre gränsen oxå.. Så jag ska ringa och se vad för preparat jag ska ha mot det.. Ja, han skrev verkligen preparat.. haha.. Låter så mycket dopig om det ordet.. hehe
Måste ring mamma imorn och se hur hon mår nu en veka efter operationen, och meddela struma resultatet..

Nej, nu ska jag ta ut djuren och stupa i säng, idag är jag TRÖTT..!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0