Perkele..

Igår var nog dagen man helst ville hoppa över..

Vi var iväg en sväng, 1 timme ungefär, kommer hem och ser att Extra det aset har tuggat sönder ena min toffla och filten i soffan..!! Hon är ingen tuggare på så vis, har bara tuggat på ett överkast innan..
Men satan perkele va arg jag blev på henne.. Det vart ju såklart utvisning till hallen där hon fick sitta och skämmas..

Efter ett tag när ilskan släppt så tar jag tjejerna på en promenad.. När jag just vänt och är på väg hem igen så ringer gubben och säger att han sitter fast med bilen.. han hade backat för långt och fastnat i snödrivan vi har längst vägen.. jag hade väl ca 25 min hem och halt var det så jag kunde inte gå så himla fort.. På vägen kör en man förbi mig, en vi lämnat post till förr, jag tänkte att GUD vad bra, nu behöver jag inte känna sån stress, för han måste ju ha hjälpt gubben såklart..

När jag börjar närma mig så ser jag ngt längre ner på vägen, ja men det var ju bilen, i snödrivan..!! Gick in, kastade in Ärtan i buren och gick ut för att hjälpa gubben få loss bilen.. Fick då höra att mannen hade stannat, frågat ngt, givit gubben min tips hur han skulle kunna få upp bilen, sen sagt att han kommer förbi och bara åkt sin väg..!! Vilket jävla SÄTT..!!

Hur som helst, det var bara att göra sitt bästa att få ut bilen.. Vi skottade och puttade, men bilen hamnade bara djupare och djupare i snördive diket.. En kärring åkte förbi, och stannade, vi trodde att fan nu får vi hjälp, nu slipper vi det här, men NEJ, hon stannade för att tala om att hon inte kunde hjälpa, för hennes man satt med krycka..!! Han hade väl inte behövt gjort ngt heller..

Tillslut kunde vi inte göra mer.. Ringde A-K (som bor i byn), dom var inte hemma och kunde inte hjälpa till men sa att vi kunde fråga en annan i byn som har traktor.. Vi hoppade in i min bil och åkte dit, men det var ju såklart ingen hemma..
Nej vi kunde inte dra upp hans bil med min, för jag har ingen dragkrok..

Bilen blev stående i diket tills idag då Daggen kom och drog upp bilen.. Det gick blixtfort och tur var väl det..

Anyways, INNAN vi åkte för att se om traktormannen var hemma så skulle jag ta ut Ärtan och kissa av henne.. Men då hade ju såklart hundfan redan pissat i buren.. Jag som fan typ dagar innan hade tvättat ala grejer, fick nu göra det igen..
Jag var fan så arg.. Ungefär en timme hade hon varit i buren medans vi var ute och försökte få loss bilen, och under den timmen så pissar hon alltså.. Iofs kan jag förstå att hon var nödig, hade inte pinkat sen vi gick hemifrån, vilket var två timmar tidigare, plus att hon lyckades äta MASSOR av snö, så allt det ville väl komma ut såklart.. Men hon som banne mig kan hålla sig längre.. Men det är bara i den stora buren hon kissat, inte i den lilla, så hädanefter får hon inte vara i den stora buren, för det passar sig visst inte att bete sig..

Så ja, gårdagen hade jag gärna sluppit, eller vi hade gärna sluppit den båda två, både gubben och jag har ont i ryggen idag av allt skottande och bökande..   =(

Idag vart en bättre dag dock, vi gjorde ett klipp,  72 kg hundmat för  876:-  istället för 2880:- ..
Jag älskar att betala mindre för saker och ting.. Iofs var det gubben som betalade, men det hör lixom inte riktigt hit..


Snart blir det smått då, hoppas det blir ngt till mig å =)

Kom ihåg gott folk, mitt tangentbort är KACK, vissa tangenter funkar ändast om man brukar våld, så ibland får man gissa sig till vad det ska stå för att det fattas bokstäver.. =)  Ibland blir det svårt även för mig..



Ska bjuda på en bild på Extra oxå..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0