Kommer sommaren snart..?

Nu har vi äntligen haft lite varmare väder ute.. Idag gick det ner till -2 grader, så himla skönt, nu kan man ju vara ute utan att dra på sig långrör och tjocka vantar, man känner verkligen skillnaden, det känns varmt om man jämför hur det var för några dagar sen, -25..

På torsdag har vi att göra hela dagen, då kommer en lastbil hit och tippar av 5 kubik ved.. jag hoppas verkligen att det inte är så kallt den dagen, för annars kommer det vara en satans plåga att stå ute och stapla ved.. Såe ja, där rök juklappspengarna.. Hade ju ovat att inte göra av med pengarna på onödiga saker, och veden är MKT nödvändig eftersom vi värmer upp huset med bara ved, förutom ett element i vardagsrummet, det drar så kallt från fönstrena..

Appropå drag från fönster, det var så roligt när mamma och Bosse sov här i somras, då sa mamma på morgonen att vi måste täta fönstrena innan vintern, för det drog så pass att texiler fladdrade, (och man kunde ju höra grannens tupp klart och tydligt TROTS att den fönstret inte ligger mot grannens gård, fast det hade inte med draget att göra). vart så full i skratt när hon sa det, för jag hade öppnat fönstret innan dom la sig för natten, (det där rummet är som en bastu på sommaren), och det visste hon inte.. haha.. Så det var inte så konstigt att saker fladdrade när vi hade öppet inne i sovrummet oxå så det blev lite korsdrag.. haha.. hon är så gullig min mamma..

Mamma ska opereras den 14:e, dom ska öppna hela magen på henne, brock på bukväggen tror jag hon sa..
Stackars mamma, fan va ont hon ska ha efteråt.. Då ska jag verkligen inte komma och hälsa på med kängrun Extra.. Hon skulle slita upp hela magen på mamma på direkten, och det är ju ingen vidare bra idé måste jag säga..
Sen ska hon opereras senare i år oxå, giftstruma, så sköldkörteln (stavning?) ska väck.. Dom borde ta min oxå, jag har ju oxå struma, fast inte giftstruma, men det hade ju inte mamma heller förut så.. Och jag vill INTE bli så dålig som mamma varit.. usch, stackars mamma.. =(  Hälsa på på sjukan ska jag banne mig inte heller göra, HATAR att vara på sjukhus eller vårdcentraler när det är magsjuketider... Men ringa ska jag banne mig göra.. Blir så orolig att hon inte ska vakna upp efter narkosen, eller dra på sig ngn livshotande infektion, eller få ett infekterat sår som gör att magen ruttnar bort..ja man har ju sett skräckexemplar från plastikoperationer.. Nej det får inte hända min mamma, ICKE..

Det jävliga är att jag måste till VC den 13:e, ska ju dit med håret då och kolla vad det kan vara.. Gubben ville med så det blir obligatorisk handspritning när vi kommer ut därifrån, sen ordentlig handskrubbning med MKT tvål när vi kommer hem.. Stannar han å andra sidan hemma så gäller det bara mig.. Men fan om man skull dra på sig ngn smitta.. BLÄ

Vart hembjudna på mat till hans mamma idag, jag vägrade, för en vecka sen blev hans syster sjuk och spydde, så jag sätter inte min fot där på ett tag asså, jag sitter hellre hemma och har tråkigt än utsätter mig för smitta.. Och ni som inte vet så kan det smitta rätt länge, man SKA hålla sig hemma minst 48 timmar efter sista symptom, och symptom är kräkning och/eller diarré) men sen kan det smitta längre, speciellt hemma hos folk, det är ju knappast alla som rengör från golv till tak med klorin efter ngn i familjen varit sjuk.. Viruset kan överleva i flera veckor på vissa ytor..

Ngt som oroar mig är att om gubben blir sjuk, då åker ju jag iväg, och är man magsjuk så ska man INTE hålla på med mat eller vara runt i alla rum och kladda runt virus.. Så ja, jag lär få ett hell, för drar jag, och sen kommer hem så får jag köpa med mig mat som BARA jag får ha ett tag, alt för att undvika smitta.. tvätta kuddar, täcken, sängkläder, soffkläder, handtag, lysknappar, golv, toa, handfat, ja ALLT som han kan tänkas ta i.. Fy fan vilket jävla jobb.. =(
Men så är det att vara fobisk med tvång.. Nu är det få som vet om mina tvång och kontrollbehov, men dom finns där och håller ett järngrepp om mig, jag kan inte välja själv, utan jag måste rätta mig efter mina tvång och kontrollbehov, jag är en MKT dryg människa att leva med, så min gubbe ska ha cred att han står ut..   <3



Ärtan fick ett nytt halsband igår, vart så fint så, men jag kan tyvärr inte posta bilden, eller dom andra bilderna, för bloggen verkar inte vilja samarbeta på det planet idag.. Så det får bli imorn istället..

Nu är det sista utgången och sen är det sängen som gäller..




Kommentarer
Postat av: chocko-xtreme

nåe vart e picsen då nyfiken juh hehe

2009-01-08 @ 22:17:09
URL: http://chockoxtreme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0