Klåpare..

Så där, då var vi hemma igen.. Kom hem till snön, suck.. vi har väl fått mellan 5 & 10 cm sen igår.. Inte ett dugg jävla roligt, jag som var så nöjd över att allt smälte bort..

Vi har haft det bra i Bålsta, jag och Ärtan..  Tyvärr hade ju pappa lite och göra så vi hann inte umgås så mycket, eller rättare sagt, vi kunde inte hitta på ngt.. Men jag är nöjd bara jag får se han så..



Vi skulle byta låskista på bilen, så vi öppnade upp dörren: 



Fick skära lite och öppna upp så vi kom åt låskistan:




Pappa tittade i låset av en ren slump, och tycker sig se ngt där som inte hör dit, han sa ngt om det att det var ngt där, men jag ville bara få jobbet gjort, så jag tyckte väl inte han skulle lägga ner tid att pilla i låset när mekanikern redan givit diagnosen.. Men det var tur att pappa gjorde det, för han pillade ut en plastbit :




Det satt alltså en plastbit i låset..!! och det såg som inte på verkstan, klåpare..
Pappa sa att nu kanske det går att låsa bilen.. "Yeah right " tänkte jag, men jag tänkte att prova kan man ju göra, så utan att hoppas på för mycket så låste sig fan bilen..!!

Det var alltså en platsbit från bilbältet, den lossnade när bältet klämdes och den fastnade där inne:




Såååå, låskistan har jag lämnat tillbaka, och jobbet vart gratis kan man säga =)
Tänk att min pappa hittade felet, men inte mekanikern som lös och pillade i låset, jävla klåpare..
Min pappa är fan bäst..   <3


Idag åkte vi och storhandlade och så, fan va det snöade, det bokstavligt talat vräkte ner, och blåste, så det var som en mindre snöstorm, det var skönt som bara den när vi kom hem.. Slippa köra mer..

Det var nån jävla mupp som hade kört av vägen när vi skulle hem, vi stannade och gubben hjälpte att putta på bilen och så när han låg i diket, sen kom han upp på egen hand, men sa dom tack..? Icke.. Det vräkte ju ner snö och det var halt, och han gick ut och hjälpte, dom borde fan varit tacksamma, jävla idioter.. man ska fan inte hjälpa folk, otacksamma as..
Borde hädanefter skratta och peka när jag saaaaakta som fan åker förbi folk som kört av vägen.. Folk är inte mer värda, oftast..

Nej nu ska jag och Ärtan leka lite med pipisen..  =)

Kommentarer
Postat av: caroline

ja ibland kan det vara enklare än man tror. Skönt att det är fixat iallafall

2009-01-25 @ 01:24:13
URL: http://www.metrobloggen.se/carrosblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0