Varmare väder..

Vi har haft plusgrader här minsan, i förrigår hade vi plus hela natten, och igår hade vi upp till +5.. Idag är det något kallare, runt -2 men det är så mycket bättre än -25 som vi hade ett tag.. Inge mer chock kallt tack..!!

Nästa vecka får jag låskistan till bilen, sen drar jag till Bålsta och får bilen (förhoppningsvis) lagad... Ska bli jävligt skönt, för då kanske man kan dra och handla utan att oroa sig för att ngn snor bilen.. Visst kan jag åka och handla nu oxå, men då på mindre affärer, och Extra får följa med som larm/ås, haha.. Visst nu skulle hon ju aldrig göra ngt om nån kom in i bilen förutom att skälla.. Borde haft Klirre som bilvakt, han kunde fan konsten att se riktigt elak ut, och skällde som besatt om ngn kom för nära bilen..

Snart är det dags att gå till doktorn oxå, bara några dagar kvar, ska bli skönt om dom kan säga vad det är för fel på mig..

Veden fick vi här om dagen oxå, det var inte så jävla roligt att stapla nästan 5 kubik ved, men det är skönt som fan nu när det är gjort iaf.. Så nu behöver man inte tänka på det på ett tag..

Bilderna jag skulle postat förra gången kommer här..

Fotomodell..



Dum och dummare..



Tröttmössorna..



Ärtans nya snygga halsband..




Snart är rummet i källarn fixat oxå, gubben och "svärfar" är iväg nu och köper det sista och ska väl snickra ihop det sen.. Kommer nog bli bra det där..


Idag blir det nog en mindre långpromenad, Ärtan är ju så liten och ska ju inte gå så långt.. Igår var vi ut och gick ca 30 minuter, så länge Extra är med så är inte Ärtan så feg, annars går hon gärna bakom mig och ska stanna så fort hon hör ngt.. En riktig jävla mes med andra ord.. Och hellst då det är mörkt ute, ibland driver det mig till vansinne, jag har ju aldrig haft en harig hund.. Ingen som är harig på det sättet iaf.. Mina hundar har aldrig brytt sig så pass att dom inte vågar gå när dom hör små ljud.. Men Ärtan, hon stannar och måste stå och lyssna, och har hon på kopplet så hon kan vända om och springa hemmåt så gör hon det.. Så ibland är det alltså en jävla plåga att försöka få henne att kacka.. Men jag har mitt trix, funkar dock inte alltid, men ibland iaf.. Nu har jag iaf börjat ta sista svängen med båda hundarna, så Ärtan kan slappna av lite och skita utan att vi måste vara ute så länge, så det är skönt iaf..

Skulle lägga in en till laddning med bilder, men nu vrångar blogghelvetet.. Så det får bli nästa gång..

Kommentarer
Postat av: Jelena

Haha, sköna bilder:) Vi måste komma o hälsa på snart. Lite pinsamt att vi inte har gjort det än eller att ni har varit hos oss...

2009-01-10 @ 22:05:39
URL: http://belleles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0