Home again..

Nu har jag och Extra kommit hem från våran semester..  Det var mkt trevligt, men trevligare hade det faktiskt varit om det var aningen bättre väder.. Men Extra badade ju iaf och hade roligt så det var ju kul för henne.. Hon lyckades bita min pappa i bröstet i poolen oxå, dumma dumma hund.. Men det var ju inte med meningen och det vart inga stora hål, hon skulle ju bara ta hans hand, så leks det alltid med Extra, med händerna, och hon blir så tossig i vattnet.. Så nu är det slutlekt med händerna på det viset..

Igår kom släkten över till pappa, vi grillade och det var jätte trevligt, utbytte erfarenheter med Anette, väldigt nyttigt, och så JÄKLA skönt när någon faktiskt förstår exakt hur läget är, för det är banne mig ovanligt..
Men jag har haft turen att min syster och Jenni alltid förstått, utan att jag behövt traggla ngt.. Mamma förstår en del oxå, men pappa är clueless, han fattar inte fast jag har försökt förklara flera ggr, men det är väl som man säger, det går inte att lära en gammal hund att sitta, och det betyder i korta drag, det går inte att lära en gammal gubbe att förstå sig på saker han inte själv upplevt.. Men jag älskar ju min pappa iaf.. =)
Hann snacka lite kack med Åsa (kusinen min) imorse innan det var dags att brumma hemöver.. En gång om året ungefär ses vi, haha.. Inte så konstigt dock, hon bor fan i Gbg..

Man har ju hunnit bli singstar mästare nere på R 9 oxå, haha, stackars Jenni, vann inte en enda gång.. Men nästa gång kanske ;)

Så denna semester har jag alltså hunnit träffa släkten, mamma, pappa, jenni, och imorgon kommer morfar hit, det ska bli roligt, va länge sen vi sågs, och det händer minsan inte ofta alls..

Ja men så kom jag ju hem dårå, hann prata med gubben ett kort slag, sen var det dags för honom att åka till jobbet, kommer hem imorgon eftermiddag, så då får vi passa på att bara va =) Ska åka och kolla på hus på måndag, roligt roligt.. Sen ska man väl försöka få bilen lagad, om gubbens vänner är lediga och har tid förståss, men jag hoppas det, för jag behöver ha dit nya fjädrarna, ena är ju trasig så..

Nej nu fick jag skrivkramp, passar på att gå ner och mata hundarna istället..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0