Orka..

Det bara regnar och regnar hela tiden, det är så man blir TOKIG...!! Det är översvämningar i halva Borlänge, och det är ju upphetsande, jag som hade tänkt åka dit idag, men det sket sig i böjen om man säger så..

Gårdagen var oxå regnig, men den började med fint väder, det var sol, och rätt så varmt, men rätt som det var så kom åskan, och med det kom regnet.. Jag fick stänga av dotorn flera gånger, pga åskan, och kul var det inte..
Men vi roade oss iaf, vi åkte till Ludvika och kikade i djuraffären, och svängde förbi Smedjebacken på vägen hem..
Väl hemma så tog vi ut små staffarna på en liten promenad, men vi fick vända efter en bit, för det var då det började åska..
Man slappade sig lite och lagade sen mat och såg på "Änglar & demoner", jag var trött så jag slumrade till några minuter, men det var en okej film.. Jag har aldrig varit ett fan av första delen, vad den nu hette, men det var en okej film..
Senare på kvällen åkte vi ut i skogen och utforskade lite, det åskade här hemma så vi hade ingenting att göra, men det var trevligt, man fick se en del man aldrig sett förr.. =) Vi var den lilla familjen på upptäcktsfärd, jag, gubben och Extra..

Och nu sitter jag ensam hemma, gubben började jobba 07:30 imorse, och slutar samma tid, imorgon,, Så jag får roa mig själv.. Det hade ju varit bra om man hade kunnat vara ute, det blir ju inte lika tråkigt då, men sån tur ska man visst inte ha inte.. Ska se "A walk to remember" så man har lite att göra iaf.. Tidigare idag så skulle jag se på den där, vad heter den igen, "En natt på museet 2", ja ngt sånt heter den iaf, men den var så kass att jag stängde av efter en kvart.. Hoppas på bättre lycka med den här filmen.. Hade ju varit klockrent om det hade slutat regna så jävligt så jag hade kunnat åka och handla, för godis til filmen känns lite som ett måste.. Det är en av nackdelarna att bo på landet måste jag säga..

Ett stycke Tipsy:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0