Så där ja..

Nu har jag varit hos läkaren.. Det togs blodprov och utandningsprov.. Utandningsprovet var väl inte så lyckat, men läkaren sa på knagglig svenska att anledningen att jag blåste ut som " en gammal kärring med KOL"  var pga tekniken.. Det är inte lätt att blåsa i ett rör som är nästan lika stor som munnen.. =/  Men lungorna lät bra iaf, så det är ju en fördel =)

Så jag ska få remiss då för en astmautredning, så förmodligen har ngt i huset dragit igång astma på mig, jo men tack och TACK då.. Skit hus, fan va less jag är.. Märker direkt när jag är hemma igen, kan knappt sova på natten, bara hostar massa segt slem..

Och kanske så visar provsvaren vilken typ av pollen jag reagerat på i år.. Dom testade för 4 olika pollen, och hund och katt.. Det var ju bra eftersom när jag sist var där så sa den danska läkaren att "nej nej, nu mera kollar man inte VAD för slags pollen man reagerar på, man bara medicinerar.."  Jaha, ja det lät ju lite si så där, men nu är testet gjort och jag hoppas det visar ngt, för annars vete fan vad jag reagerat som en tok på hela "sommaren"..


Imorse när jag gick ut med Extra så såg jag att vi haft besök av en fågel på farstun inatt.. Den trivdes nog inget vidare och visade det genom att skita, lila färgat, på mina vitmålade väggar...!!!!  Jag var inte ett dugg glad över det så tidigt på morgonen kan jag tala om.. Jag var så äcklig att jag lät det vara tills jag kom hem från läkarn, eller rättare sagt, jag kom hem, åt frukost, slappade lite, och SEN tog jag bort skiten, dvs nyss.. =)  Jag fotade eländet, men det lägger jag upp senare..

Ja men nu ser ju solen ut att blygsamt kika fram, ÄNTLIGEN.. Hoppas det håller i sig så jag kan gå ut och gå sen utan att klä på mig fleecejackan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0