Önskelista: Nya, eller inga grannar, tack..

Fan just nu hatar jag mina grannar som bor en liten bit ifrån.. Rättare sagt har jag hatat dom ett par gånger den här veckan..
Varenda jävla kväll, mellan 23.00 och 23.30 så börjar dom spela musik, HÖGT..!!
Vi bor väl en 100 meter eller så ifrån dom, (nej nu ljög jag nog, kanske 50 meter då) och deras jävla dunkadunka SKIT musik hörs in väldigt högt och tydligt.. Bör väl passa på att nämna att det blir värre om man har något fönster öppet..
Dom spelar iaf sin jävla musik ett par timmar, och under tiden så måste dom nog mixtra lite med volymen, kanske dom testar olika grejer, vad vet jag.. Men något håller dom iaf på med, för volymen kan helt plötsligt gå ner för att sen dras på för fullt någon minut senare, och så kan dom hålla på ett tag.. 

Det är en konstig familj som bor där, morsan är finska och brukar stå på tomten och gapa till sina ungar, har väl 2 söner, som iaf bor hemma, ena är väl i övre tonåren skulle jag tro, och den lilla är väl strax under 8 år eller så, och pappan är bara fet, och inte så överdrivet trevlig..
Hur som helst, förra året var det sånt jävla liv där, folk gapade och skrek, inga vuxna, det var snorisar, dom spelade musik från en ful jävla volvo som stod parkerad.. Man kund eju tro att det var typ första FF festen, men nej då, föräldrarna var minsan hemma, och hur fan dom stod ut med den ljudnivån är fan för mig en gåta..

Nu är jag på G känner jag, hehe.. För inte nog med det, så åker dom runt på sina trimmade mopeder fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka förbi vårat hus halva nätterna.. Klart snorungarna ska få åka moppe, men när dom förra sommarn va jävligt duktiga på att gå och reta hundarna som bor ute så blir man irriterad när det är sån ruljans utanför.. Dom stannar ju utanför oss ibland, precis vid hundgårdarna, varvar lite ibland, står och glor lite vissa gånger.. Precis som dom försöker få igång dom att skälla sent på kvällen / natten..

Fast i vintras höll jag på att slå ihjäl dom allihopa.. Då skulle dom springa upp för backen vi bor vid, alldeles vid hundgårdarna, åka ner på arslet på snön, sen springa upp igen och göra om allt en 10 gånger kanske.. Notera att detta var mitt i natten, dom gapade och skrek och fick igång hundarna.. Sen ställde dom sig och hade snöbollskrig, precis vid hundarna, fortfarande mitt i natten.. När dom tröttnat på det så rörde dom sig i ultrarapid genom byn och GALLskrek.. behöver jag tala om att jag inte är så förtjust i dom ungarna..?

Och på tal om vinterpåga.. I vintras skulle jag rasta Ärtan, då var en granne ute med sin unge och nån annan unge i grusbacken utanför huset och skulle åka snowracer, så kom jag gående med Ärtan samtidigt som dom var på väg uppför backen.. Jag vände efter en stund för att gå in igen eftersom Ärtan iaf inte gjorde ifrån sig för hon vart så rädd för ungarna som skrek som mongolider att hunden va ju söt and what not.. Hur som helst, en ögonblick efter att jag vänt och är på väg ner för backen, på väg hem så puttar grannen (runt 25 - 27 år kanske) ner ungarna på snowracern så dom kom mot Ärtan i rasande fart.. Dom fattade ju inte att styra BORT från oss, och grannen fattade inte att kanske vänta.. han såg ju innan hur rädd Ärtan va.. Hon flög ju rätt upp när ungarna dundrade förbi oss på den smala vägen, men bad han om ursäkt..? Nej han stod och SKRATTADE åt det hela...!!! Jag hade god lust att trycka in en fryst bajskorv i munnen på honom för att se om han skulle skratta lika mycket då..
Jag klandrar inte ungarna, dom va väl bara runt 4- 5 år eller så och fattar ju inte, men vafan är han för jävla farsa som skickar iväg ungen och hennes kompis rakt mot en LITEN hund..!!

Så ja, nu fick jag spy ur mig ite galla om mina idiot grannar.. Har jag nämnt innan att jag hoppas vi hittar nåt vi kan köpa snart..? ;)


Fan, jag MÅSTE verkligen skaffa ett nytt tangentbord snart, jag måste.. Jag vet, jag har tjatat om det länge nu, men det börjar fan bli dags på allvar.. Fan orka läsa igenom allt man skriver varje gång för att vara säker på att alla bokstäver kom med.. Jävla skit tangentbord..

God natt..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahahahahahahahaha jag hade gjort allt för att få se dig stoppa en ciggar i hans mun, fan vilken syn de skulle va...



Helt sjukt att folk kan va så respektlösa när man bor på landet vadå man har ju grannar där oxå jävla idoter

2009-07-12 @ 01:20:16
Postat av: Madness

hahaha.. ja det hade fan varit en syn.. =)



ja men precis, lägenhet eller landet, spelar ingen roll så länge man har grannar.. men vissa bryr sig ju mer än andra har jag märkt

2009-07-12 @ 13:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0