Sol, pool och åska..

Jag har setat i flera jävla dagar och väntat på att vårat internet ska börja funka igen, och idag, efter 4 dagar så hoppade det igång igen.. Jag har alltså i 4 dagar svurit och ojat mig att skiten legat nere, och vad händer när det funkar igen..? Jo, inte ett jävla dugg är vidare intressant, allt jag brukar vara in och läsa lockade inte ett smack när jag slog på datorn.. Varför är man sån..? jag hade ju verkligen sett fram emot det här, och så blir det en besvikelse.. Man kan inte få allt här i livet..

Vårat internet slogs alltså ut av åskan.. Då var jag hos pappa, men skulle hem samma dag.. Väl hemma så fick jag en liten stund med gubben innan han åkte för att jobba, natt.. Det var fruktansvärt trist utan internet, men man får hitta på andra saker att roa sig med.. När jag sen precis skulle somna så small det till utav bara helvete.. Det började åska och blixtra som aldrig förr, och det regnet som kom, jisses, jag har aldrig varit med om värre.. Det var som att himlen öpnnade sig, fast gånger 100, alla buskar låg slickade mot marken och det smattrade i taket som om det skulle ge vika vilken sekund som helst.. Det var HEMSKT, och jag var ensam hemma.. =/
Extra kom som ett skott och flög upp i sängen, hon fick ligga där ett tag tills det värsta hade lagt sig, sen skickade jag ner henne till sin plats, i soffan.. Givetvis fick jag stänga grinden ox så att hon inte skulle komma krypandes när jag somnat..

Sen dess har vi haft dåligt väder, grått på himlen och regn, kallt ute är det oxå, man kan ju inte tro att man legat i solen hela förra veckan..

Legat i solen har jag verkligen gjort förra veckan, var hos pappa och solade och badade pool, varje dag jag var där... Gud så skönt det var, och jag vill verkligen ha en pool jag oxå.. Det vill nog Extra oxå, hon var den som badade mest av oss alla.. dök och höll på så fort hon fick chansen, i flera timmar, så varje kväll slocknade hon som ett litet ljus..
Jag hoppas det blir lika fint väder nästa gång jag åker till min lilla pappa..

Så här har det sett ut varje dag =)

Extra hoppar i efter sin pip-banan:




Extra och pappa leker i poolen:



Extra och pappa simmar ikapp:



Extra solar vid poolen:




Jag längtar tillbaka, fast inte just nu när det är dåligt väder, inge skönt att bada då =P


Så hann jag och Jenni med att åka till IKEA, vi bråkade med vårdcentralen och larvade oss, precis som vanligt.. Det var KUNG..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0