Voi voi, ibland får man skämmas..

Det var ju rätt så tur idag att gubben var på jobbet, för jag såg en ORM på taket ute på boden....!!! Jag pratade med gubben i telefon just då och var livrädd.. Inte fan kan dom väl komma upp på taken heller, men jodå, det kan dom visst det.. Hjälp..!!
På håll såg jag hur ormen fladdrade med tungan, men när jag kom "nära" så höll den tungan i munnen, kände den sig hotad..?
Jo men jag sprang in och hämtade kameran, för det såg ut som en huggorm minsan, sen skulle gubben få se imorgon när han är hemma från jobbet.. Placerade en stol på tryggt avstånd från taket, klättrade upp, zoomade och fotade.. Tyvärr så nådde inte blixten fram i skymningen, så det blev väldigt mörka bilder..
Då får Johanna en snilleblixt, jag tar stegen, klättrar upp mot taket och kommer kanske 2 meter ifrån ormfan och får en bättre bild.. Detta TROTS rädslan att den där satans ormen skulle flyga på mig..

Jo men då var det då stegen som skulle släpas fram, och det gick till slut, trots att den är säkert 100 meter lång och väger säkert minst en hel jävla massa med kilon.. Att sen få upp den mot taket var ju inte det enklaste, dock gav jag upp nästan direkt eftersom jag inte ens kunde resa stegen från marken.. hehe.. Stod och rev mig lite i stubben och tänkte, "Vad hade stålmannen gjort?", han hade såklart varken varit rädd eller behövt använda en stege..
Då slog det mig att aluminium stegen, den kommer man en bit upp med iaf.. Sagt och gjort..
Hämta stegen, kolla så det inte fanns några äckliga spindlar eller andra kryp på den, släpa den till boden och ställa upp den.. Sen var det ju det där med att ställa den där den inte vobblade, så det fick jag mecka med ett tag tills jag hitta en bra plats för stegen.. Klättrade upp, men såg att jag ändå inte var tillräckligt nära..
Så, jag klättrade ner igen, meckade runt med stegen, klättrade upp igen på skakiga ben, fiskade upp kameran och ser att VAFAN, det där är ingen orm...!!!  Nu såg jag ju att det var öms, lite märkligt ställe att ömsa skinn på, men man ska väl inte bli förvånad på reptiler..
Ner för stegen, hämta krattan, inspektera så det inte finns spindlar eller andra kryp på den, klättra upp igen och fiska skinnet med krattan..
Men då såg jag att det inte var öms heller.. Det var BARK...!!! Bark som var så jävla likt teckningen hos en huggorm, och som låg där på taket som ett jävla S så jag blev totalt lurad...!!!

Behöver jag tala om hur pinsamt det var..? Fick ju ringa till Jenni och skämmas lite, och vi fick ngt att skratta åt.. Jag svor då att jag säger ingenting till gubben, men lite senare så skickade jag ett sms till honom och berättade att det visst inte var någon orm på taket.. Jag ber till gud att han inte mobbar mig för det hela dagen imorgon..

Så där ja, det var min kväll, nu är jag helt utpumpad.. Dags att raka skallen, duscha och sen kudda.. God natt..

Kommentarer
Postat av: Anonym

även solen har sina fläckar :D

2009-07-30 @ 00:37:05
Postat av: Jelena

Hahahahahahaha. Ja du så fel man kan ha ;) Puss

2009-08-03 @ 00:11:31
Postat av: Muppmannen

Jag hade också tyckt att det varit en aning pinsamt.. :P

2009-08-03 @ 19:53:25
URL: http://pulvermannen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0