Trött och uttråkad..

Ännu en dag börjar gå mot sitt slut, eller a, det är många timmar kvar av idag, men ändå..
Jag har så otroligt tråkigt, jag är uttråkad så det heter duga, det finns inget att se på, eller inget att göra..
Gubben är på bio så jag har ingen att förpesta just nu  =(
Visst tusan finns det egentligen saker att göra, som att typ måla, och ja, massa annat, men jag orkar inte, jag har en sån där trött, tråkig dag.. Hoppas på att morgondagen bjuder på lite mer energi och rörelse..

På fredag får jag finbesök minsan, muppsyster och hennes ohängda ska förgylla min vardag.. Perfekt =)
Tyvärr är inte gubben min hemma då, så det blir bara jag och dom..

Satt och skummade igenom aftonbladet på nätet för ngn dag sedan, och där stod det ngt om att si och så många vill att det ska bli rökförbud tillochmed på uteserveringar..!!
Det är för mig helt sjukt, inte bara för att jag är rökare, men även för att det bara är fel i mina ögon..
inte för att det skulle drabba mig, för jag sitter ändå aldrig på nå uteservering eller så, så det spelar ingen roll egentligen, men det rimmar så illa för mig eftersom det redan är rökförbud inne på krogen / restauranger osv..
Och nu så ska man kanske inte få röka på uteserveringarna längre...? Helt befängt om du frågar mig..
man kan väl isf dela upp borden på uteserveringarna då, så att rökare har några bord iaf, det tycker jag är rättvist, och inte mer än rätt.. Vad ska man annars göra som rökare, sitta UTE och fika / äta, och sen behöva gå och ställa sig 10 meter ifrån uteserveringen, eller..? nej, det verkar så sjukt så det är inte klokt..
Visst att man oxå som rökare ska bete sig som folk och INTE blåsa rök i ansiktet på andra, och inte röka bland andras barn, inte röka överallt osv, MEN, det känns lite som mobbing på nåt vis..
Eller mobbing är lite fel ord egentligen, men jag kommer inte på något annat ord som kan passa.. Strunt samma, jag tycker bara att det är fel att ens tycka att man borde förbjuda rökning på uteserveringar..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0