Fri uppfostran, är det där det felar måntro..?

Igår var en jävla dag alltså, eller inte hela dagen, men en grej iaf, en sekund.. Jag körde nästan på en unge som sprang ut RÄTT i vägen utan att se sig för.. Det jävliga var att ungfan kuta ut från bakom en husvägg, så det fans ingen chans i världen att jag hann se.. Ingenting hände ju som tur var, och den ungen kan nog fan tacka sin skyddsängel att jag körde så sakta som jag gjorde.. Vafan är det med med många av föräldrarna numera..? varför ska det vara så jävla svårt att uppfostra sina ungar..? När jag var liten, då lärde jag mig definitivt att man ser sig om innan man korsar vägen, spelar ingen roll om det är en stor eller liten väg, men man ser sig om, NOGA, och man går bara då det INTE kommer några bilar..
Fan jag var så jävla arg.. Och ungen va ju inte så jävla liten heller, såg väl ut att vara kanske 12 år eller ngt sådant, och då är man väl för fan på det klara att man inte gör på det viset.. Hade jag kört på ungen, då hade det ju varit mitt fel, mitt fel att jag inte såg ungen som lurade bakom husväggen, mitt fel att ungjäveln inte fattade att se sig om innan h*n sprang över vägen, och mitt fel att jag inte räknade ut med arslet och ett snöre 50 meter innan att det skulle springa ut en jävla unge rätt framför bilen..
Nu är det ju dock överspelat, och inget hände, men jag hade velat ta ungen i örat, för det är inte bara bilförarnas ansvar att inga olyckor sker.. Bilar på vägen, människor på trottoaren, är det inte så det ska vara..?

Vi skulle iaf till en restaurang, gubben och C skulle äta.. Och jisses vilket jävla ställe alltså.. Jag som inte äter utemat beställde bara en cola, och in kommer då en 50 cl colaflaska och ett vinglas, med läppstift kvar på kanten.. Ja det var ju tur att dom hade cola på flaska, annars hade man fått gegga runt på ngn annans läppstift..
Sen var det dags för grabbarna att beställa, det tar LÅNG tid för servitrisen att skriva upp nr 21, fiskmeny.. Hon skrev nog ner hela jävla innehållsförteckningen på beställningen, och när gubben skulle beställa så frågar hon honom hur tzatziki stavas..?!?!  När maten väl kommer så var den inte så god sa dom, men svenskar som dom är så klagar dom (som fan) bara när ingen hör.. haha.. När personalen sedan frågar typ 5 ggr om det smakade bra så svarar båda två i kör "Ja då"..
Servitrisen verkade inte ha någon koll alls, och när jag frågade om en askkopp så sa hon att man inte får röka, inte ens på uteserveringen, så en av kockarna fick komma ut och säga att man visst får röka där, och att han skulle skicka ut idioten med en askkopp till mig.. 

Och idag då så bestämde grabbarna att dom skulle åka till Riga, så dom skyndar till tåget för att komma till Sthlm innan båten går.. Dom kommer dit, ser den lilla sunkiga båten, går på, får panik, och går av.. haha.. Så dom bokade om och fick åka till Åbo (??) istället.. Förvisso bra, för då kommer ju gubben hem en dag tidigare, men ändå, kul för dom lixom..

Sen har min telefon ringt HELA jävla dagen, så jag har totalt missat att ringa mäklaren, så det får jag göra imorgon.. Vi har nämligen hittat ett annat hus, som vi vill se på, men visningen på måndag hinner vi inte med eftersom att gubben jobbar då, så vi ska fråga om en annan tid.. Hur som helst, PERFEKTA huset alltså.. Så jävla fint, renoverat invändigt, det finns en uthuslänga med gästrum, och det ligger precis så som vi vill ha det, ingen insyn från grannar, och inga grannar nära ens.. Okej att vi lagt bud på det förra huset vi tittat på, men det är ju inte bindande =) Nej det vi vill se på är mycket bättre, okej att det ligger lite längre ifrån allmänheten är det andra vi kikade på, men det är vi redan vana vid så som vi bor nu lixom.. =)

Nu ska jag vila lite, är helt dyngslut..

Kommentarer
Postat av: Pulvermannen

Tänkte bara säga att du inte alls hade åkt dit ifall du kört på ungen. Bara om du kört för fort( vilket jag inte tror du gjorde), ungen varit på ett övergångsställe eller om du hade smitit efter du kört på ungen.. Helt klart verkar många barn ha brist på uppfostran i dessa dagar. Håller med dig. Annat var det när man själv var liten..

2009-06-17 @ 23:14:51
Postat av: Madness

Jag menade på vad allmänheten hade tyckt, då hade det ju varit mitt fel, eftersom man måste ju tydligen kunna förutse saker när det gäller ungar..

Jag menar, så som den ungen bara sprang rätt ut i vägen, så gör man bara inte, inte nog med att ungfan inte såg sig om innan, hn verkade ha fullt upp med att glo nå ngt hn hade i näven, om jag inte missminner mig.. Här hade jag velat bifoga ett noga utvalt ord, men jag hoppar över det.. =)

2009-06-18 @ 16:11:23
URL: http://madnessismygift.blogg.se/
Postat av: Pulvermannen

Jag hade iaf anklagat föräldrarna. Man ska ha koll på sina barn, och vara totalt säker på att man vet att dom leker på ett säkert ställe.

2009-06-18 @ 21:27:13
Postat av: Madness

Jo men så resonerar ju vi normala människor.. Tyvärr finns det för många av den sorten som lixom trillade mellan stolarna om man säger så..



Nej numera är det visst fult att tillrättavisa sina barn, det är fult att ha koll på sina barn (för dom behöver ju sin frihet och upptäcka världen och alla faror själv), och det är fult att ens bli arg och ta tag i sitt barn..

Min mamma tog då fan tag i mig när jag var liten, (och hotade med elaka barnhemmet), och det funkade, jag vart inte så jävla tokig ändå.. =)



Cred som FAN till de föräldrar som faktiskt vågar se efter och säga till sina barn..

2009-06-18 @ 23:23:39
URL: http://madnessismygift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0