Pappa made my day..

Idag har varit en väldigt blåsig dag, det har varit lite stormvarning nästan.. Värst var det när vi åkte till veterinären idag, det var så öppet runt om så att man nästan blåste bort.. Det kändes lite halv äckligt.. Men det hör väl "våren" till..

Tidigare på dagen åkte promenad skorna på för första gången på väldigt länge, det var så torrt på asfalten så vi tog en promenad med Extra och K, det var väldigt skönt.. Då sken tom solen lite då och då, iofs gick vi mest i skuggan då skogen skymmer solen där, men det var varmt och skönt ändå =)

Så ringde ju pappa, och jisses vad glad jag blev.. han berättade att han tagit ledigt från jobbet en vecka, och det var ju så tråkigt att gå hemma bara, så på onsdag så kommer han HIT.. Det gjorde min dag, älskade lilla pappa..
Imorgon åker han till Norrtälje, till min farbror & CO, fan jag måste oxå åka dit snart, får dra med mig pappa dit när jag kommer sen, jag hittar ju inte riktigt..

Så har jag ju fått en ny data skärm av pappa, använd innan och så, men ny för mig.. Funkar SKIT bra, så nu slipper jag den andra som jag höll på att få tuppjuck på.. Den här funkar mycket bättre, på alla plan, men man måste ju vänja sig oxå, för ovant är det.. TACK pappa.. =)

Så hade jag ju som plan att lägga mig tidigare idag, men det sket sig, sitter och snackar med Fis-Marina på msn ;)  Men snart kommer tröttheten ta över, och det ska bli så skönt så, om bara min jävla magont kunde gå över så jag slipper sitta upp och sova inatt.. Fan man blir så less.. Speciellt less blir jag på att jag i runt 2 år eller så har mått väldigt bra med magen, knappt behövt äta medivin eler så, men nu på sista tiden så har jag haft problem med magen igen, inte lika illa som förr, men tillräckligt för att känna att det är jobbigt..
jag vill ha en sån där ställbar säng, det hade underlättat när jag måste sitta upp och sova, för att bara ha kuddar bakom ryggen då är inte ett dugg bekvämt, så man ligger som ett spån och sen har man ont i ryggen istället..

Så blev jag så förbannad här om dagen, fick hem info om peruk och så.. Så folk då med cancer får sina peruker gratis av det här landstinget, och där har jag hört MÅNGA läkare säga att tappar dom håret av behandlingen så växer det ut relativt direkt igen.. Men har man min sjukdom så måste man betala fan 20% av vad peruken kostar.. jag blir förbannad för att mitt hår kanske ALDRIG växer ut igen, och det ska man behöva bekosta själv..
Det är inte så att jag är otacksam eller så, för det är skit bra att hjälpmedel finns att få, men jag förstår inte varför patienter med sjukdomar som min, eller andra där dom tappar hår och kanske inte får tillbaka det ska behöva betala, men de som får tillbaka håret får det gratis..? ja det är SKIT synd om dom som har cancer, och det måste vara jävligt jobbigt.. Tyvärr kan jag bara se detta från min synvinkel med min sjukdum, så det är inte så att jag tycker att cancerpetienter har det lätt eller inte bör få hjälpmedel som peruk eller så, MEN, jag blir förbannad ändå..
Direkt börjar mitt hjärnkontor gå igång, och jag tänker att, ok, det är gratis för dom för att det är synd om dom som har det så jobbigt med alla behandingar och allt skit som kommer på köpet med en HEMSK sjukdom som cancer.. Nu är det säkert inte så, och jag menar inte att jag eller ngn annan med min sjukdom på något vis har det svårare / värre än en cancerpatient, absolut inte,, MEN, jag kan bara se det ur min synvinkel, då jag bara lider av min sjukdom..
Skit samma nu, det gjorde mig arg bara, och jag då fan ingen lust att betala för ngn jävla peruk, men man blir väl så illa tvungen..

nej nu tackar snart ögonen för sig.. God natt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0