Den danske doktorn..

I morse bar det av till läkaren med den satans hostan, och min husläkare är DANSK..!! Behöver jag tala om att jag mest satt och nickade åt det han sa och svarade "ja" och "okej" och "jaha", utan att förstå vad han egentligen sa..?
Ja det var svårt att förstå, men lite uppfattade jag allt, notera att nyckelordet är just: lite..

ja tydligen då så har jag nån sorts inflammation på lungorna och i luftvägarna, inte lunginflammation, men nåt annan.. Det kan mycket väl bero på huset då jag uppvisat symptom på sjukt hus förr.. Jahapp, ja det var ju roligt..
Men man kan adrig veta, man måste fixa isf att dom kommer och mäter, och jag vet inte vart man fixar det, jag har heller inte lust att betala för en sån sak, för det lär man ju få göra.. men men, vi får alt se hur det blir och hur det går..
jag fick pulmicort utskrivet som jag då måste ta, jippi, för jag är aldrig världssämst på att komma ihåg såna saker va..?
Dessutom är pulmicort DYRT.. Så det gör att jag har ännu mindre lust att hämta ut skiten..

Men roliga biverkningar då..

Vanliga: Lätt halsirritation, hosta, heshet, svampinfektion i munhåla och svalg.
Sällsynta: Nässelutslag och andra hudutslag, angioödem (svullnad av ansikte, läppar, tunga och/eller svalg ibland med andnöd eller sväljsvårigheter), bronkospasm (kramp i luftrörens muskulatur), blåmärken, nervositet, rastlöshet, depression, beteendestörningar.

ja jag säger då det..

Annars så är det KASST jävla väder ute, 8 grader och regn.. Det betyder att jag inte tänker måla klart idag, det får bli en annan dag när vädret är bättre.. Vi inte dra på mig ngn förkylning eller ens börja frysa, för bara det är en jävla plåga..

Nehepp, kanske dra till Boränge idag då och se om dom har några satans sängben kanske då..





Kommentarer
Postat av: Jelena

Åh ännu en sak du åker på. Men du se till att kolla upp huset.. Ring kommunen som jag sa till dig..



Puss puss

2009-05-28 @ 23:12:39
Postat av: Madness

Vi får se om jag orkar.. =P



puss

2009-05-28 @ 23:53:47
URL: http://madnessismygift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0