Mors dag..

ja idag är det mors dag, eller skriver man kanske ihop det tlll morsdag..? Hur som haver så befinner jag mig för långt borta från min mamma för att kunna hälsa på, så ett samtal fick duga.. Hon ska komma och hälsa på efter midsommar, det ska bli roligt, var ju nästan ett år sedan vi sågs sist.. Måste nog bli bättre på att träffa min skruttiga lilla mamma..

Idag har jag iaf varit duktig, eller vi här hemma har varit duktiga.. Eftersom gubben jobbade idag så tänkte jag att jag skulle klippa gräsmattan, så han slapp, men eftersom han fick sluta  timmar tidigare så kom han mot slutet av klippandet och tog över  <3  Så jag halade fram trimmern och började göra lite fint vid parkeringen och lite sånt..
Såklart tog ju bensinen slut i gräsklipparen, så det var bara att åka till Säter och tanka dunken, skulle ju ändå åka och handla så man fick passa på, dessutom var det så himla himla lite kvar på gräsmattan som inte blev klippt, så det såg lite stört ut måste jag erkänna.. Men sen vart det gjort iaf..

Vi tog några av djuren och åkte och badade, Extra trivs bra i vattnet och simmade runt som bara den.. Vårat sjömonster är hon, satte vatten i halsen och frustade och stånkade, haha.. Ska bli kul att se om hon är lik Mr i pappas pool.. han simmade varv efter varv, gick man runt med honom (runt längst kanten) så simmade han tills man fick såga åt honom att vila lite.. =)
Fan han var en cool jycke.. Men Extra är bättre på att hoppa från kanter, han velade lite och sen hoppade, Extra hon slänger sig i utan att tveka hon.. Flodkon =)

När det blev lite svalare så åkte vi ner med dom små till andra stranden, dom vela inte alls bada, muppar som dom är, så vi gick till fotbolsplanen istället och kastade boll.. Då kom tre st från behandinghemmet vi har här ute på landet, morsade på dom små, sen packade vi in dom i bilen och puttrade hem istället..
Jag hade sån god lust att fråga grabbarna varför man ALDRIG ser dom ute när man passerar behandlinghemmet, men det är inte så fint att göra så, så jag lät bli.. Men jag vill veta, för hur fint väder det än är så ser man dom aldrig ute.. Nu gick ju tre st ner för att bada på kvällskvisten, men annars då, eller resten då..? för dom kan ju inte vara tre st bara på typ 5 hus, som vistas ute typ en gång i månaden..
Det driver mig lite till vansinne att inte veta, men samtidigt kan man ju inte fråga, det är kanske ett känsligt ämne, vad vet jag.. Men en dag kanske jag blivit så där tuff så jag vågar fråga.. =P

Jag saknar min lilla pappa..  <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0