Så mycket jobb..

Gud så trött jag är på att måla.. Jag är inte klar ännu, taket ska grundas en gång till, sen ska det målas, förhoppningsvis med ETT lager.. Det är ett jävla helvete, halva taket är snetak och jag kan lova att nackspärren flåsar runt hörnet när man står där och svär över att man tagit på sig för mycket jobb.. Men det kommer iaf bli fint, eller rättare sagt, det ÄR fint redan nu, även fast det är långt ifrån klart.. Det finns bara lite kvar av den mintgröna (??) spyfula färgen.. Jag borde ha fotat innan, men nu är det försent, eller nej det är det ju inte, det finns lite kvar av färgen på ena dörren, aja, får se om man kan fånga den groteskt fula färgen på bild..

Gubben min fyllde i måndags, så fick han en kompressor i present, och så köpte han till en sån där målar grej, så man kan sprutmåla, och fan va bra tänkte jag då, taket kommer gå blixtsnabbt och jag kommer slippa dutta mellan varje planka för att få in färg i gliprna.. Så vi skulle testa igår då, a det gick ju skit bra.. Eller inte.. den där jävla sprutan var totalt värdelös.. Det var ju nå billigt krafs så inte undra på, men ändå.. Den var så fruktansvärt dålig så jag inte finner ord ens..
Så det var bara att dra fram pensel och roller och göra hela ävla taket för hand.. Men det gick ju fortare än jag trodde, tog inte alls så lång tid.. Så det var ett ljus i mörkret om man säger så..

Sen ska det bytas golv där ute oxå, men först måste själva stommarna fixas, eller vad det heter, för det har ruttnat på ett ställe så golvet är helt mjukt där.. men det är ju lätt fixat om man får hjälp av ngn som kan, kanske hyresvärdens gubbe, han kan sånt han =) Så med nytt golv på sen så kommer det bli skit fint där inne (ute), så ska jag försöka få upp ngt på väggarna oxå, kanske ngn liten hylla och nåt.. Sen rensa ut alt jävla skräp så det slipper se så tattigt ut.. Det kommer bli KALAS.. =)

Ska väl slänga på mig sita-kläderna och dra ut snart igen och fortsätta måla, man vill ju bli klar så fort det går, och man lär ju passa på när solen är framme så det inte blir så kallt..





Kommentarer
Postat av: chockoxtreme

aha det e dig jag ska anlita o komma o spackla o måla väggarna i trappen såe vilket datum ska vi säga ;)

2009-05-21 @ 09:55:07
Postat av: Madness

HAHAHA.. skulle inte tro det va =P

2009-05-27 @ 16:34:26
URL: http://madnessismygift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0