RIP lilla fågel..

ojoj, idag har Exta varit ute på äventyr må ni tro.. Vi satte i båten idag och rodde ut på sjön, så Extra är numera inte oskuld på det planet.. Det var pipigt och gnälligt, och årorna ville hon hoppa i och ta, så jag fick nagla fast henne mellan knäna och se till att hon inte flängde överbord..
Vi hade fått solsken och det var varmt och skönt i luften, men tro fan inte att himlens enda kvarvarande regnmoln hittade oss när vi var mitt på sjön.. Det kom inte så mycket regn iofs, men det kom, och det räcker.. Så då styrde vi in mot land istället..
Så ja, ett kort litet äventyr blev det, vi var väl inte ute på vattnet mer än 30 minuter kanske.. men det räckte för idag, och i helgen ska det ju bli kanon väder har SMHI lovat, så då blir det väl en runda til skulle jag tro.. Förutsatt att jag har tid, har ju en hel altan att måla klart.

Sovrummet fick sig en ansiktslyftning oxå.. Sängfan har ju stått rakt upp och ner på golvet i ett års tid, och idag fick det vara nog.. Mest för att jag ska slippa ligga så nära golvet när jag inte tål damm nå vidare bra, men oxå för att det ser mkt bättre ut, och gissa om rummet fått en helt annan look.. Jisses vad lite sängben gör skillnad..
Men det var ett jävla hallå att få dit benen, jag fick åka till Säter (för andra gången idag) och se om jag kunde scora annan och bättre skruv, men det funkade iaf inte, så vi kokade ihop en annan fin lösning, men bra vart det iaf, och det är ju det osm räknas..

Idag har jag oxå hunnit med att köra ihjäl en fågel, det gjorde mig väldigt ledsen måste jag våga påstå.. Tyckte så synd om den stackars lilla tussen..
Den satt i vägen och åt på ngt, såg ut som en koltrast hona, och skulle flyga iväg när jag dundrade fram i 90, men hon valde fel väg och flög MOT bilen.. Så ja, hon störtade då mot grillen, och in under bilen, jag kände hur det dunkade till lite där under, sen kollade jag i backspegeln och ser ett helt moln av fjädrar.. =(
Stackars stackars lilla fågel, och stackars stackars lilla mig som blivit så blödig..
Dessutom såg jag idag ett avsnitt av Sjukhuset som gått tidigare i veckan,  där var det en gammal man, Kurt tror jag han hette, som hade trillat ute och fått ett stort jack i ansiktet, och en stoooort köttsår på armen.. Han hade blod på sin tisha.. Stackars gamla man, han såg så skör och beäcklig ut, och stackars mig, jag var den som fick sitta och gråta och känna för den här farbrorn att det gjorde så ont i mitt lilla pansarhjärta.. =(
jag har blivit så blödig på gamla dar, kan grina över ingenting på tv.. Nej, skärpning tror jag nog.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0