Är du känslig eller blödig ska du inte kolla in det här inlägget..!!

Jag har gråtit idag, en hel del.. Jag såg så hemska bilder på barn, svältande barn..
Alltid har jag tyckt att det är hemskt att se på såna bilder, men nu är det annorlunda, jag har ju börjat bli så blödig.. Vi har det så bra i Sverige, ändå klagar vi så mycket, och jag är en av dom som klagar mycket, som alla säkert vet, fast jag inte har något att klaga över om man ska jämföra så gör jag det..
Jag tycker att det är så hemskt, många barn dör varje minut av svält och sjukdomar och det är så jävla synd om dom.. Hade jag kunnat så hade jag velat rest dit och försökt göra någon nytta på något vis, men det skulle aldrig funka för mig, jag skulle aldrig klara det när jag knappt klarar att ta i vissa dörrhandtag under vissa perioder för att det är så lortigt och äckligt.. I-landsproblem, jag vet, men så är det just nu.. Men jag skulle vilja klara av att åka dit.. Inte för att jag skulle kunna göra så mycket skillnad eller så, men att iaf fösöka skulle vara nog för mig, att bara finnas där för dom.. Kanske när jag botas från min fobi och allt, då kanske man kan göra något sådant..

Den första bilden jag lägger upp är den hemskaste jag såg idag, stackars stackars barn.. Pojken (tror det är en pojke iaf) till vänster påminner om min systers son Walter, kanske därför den är extra hemsk, jag vet inte..
Dom andra är minst lika hemska, absolut, men det var något med den här bilden som lixom fångade mig..











Det kom med en bild på en vuxen oxå, och det är lika illa det, svält öht är fruktansvärt hemskt..








FY FAN alltså.. Det är så jävla orättvist.. Vi kan äta hur många ggr som helst om dagen, ändå klagar vi att mat tex. smakar illa, tänk dom stackarna som skulle bli överlyckliga av att få äcklig mat, dom skulle ju bli överlyckliga att få mat öht.. Tänk om man kunde göra någon skillnad, jag skulle inte tveka en sekund..
Rik är jag ju inte heller, så att skänka pengar skulle inte räcka så långt, för det är inte många kronor på ex. en hundring som faktiskt går till hjälp.. Skulle det däremot vara så att HELA summan skulle gå till mat och kläder till de behövande så skulle nog jag kunna göra iaf lite skillnad med samma hundralapp i månaden..

Usch, jag mår så dåligt av sånt här, tänk att det finns länder där dom har det så här dåligt, det gör verkligen ont i mitt hjärta.. Men en dag, då kanske jag kan göra mer för att hjälpa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0