Min pappa är banne mig bäst..

Yes he is.. Nu har han hjälpt mig ur en jävla knipa alltså, han är så jävla bra min pappa.. Fast jag ville som sagt egentligen INTE be om den hjälpen, men ja, jag var tvungen =(    nu när pappa hjälpt mig så ser livet faktiskt aningen ljusare ut, oket med kack jag hade på axlarna är mycket lättare att kånka på nu..


Sotarna var här i morse, jätte läskiga karlar enligt Extra.. Dom berättade saker ang eldningen som vi inte visste, saker som var allvarliga, hur man skulle elda och så för att inte kaminen mer eller mindre skulle "explodera"..
Märkligt att man inte får reda på sånt här, för vi har eldat så man absolut INTE ska göra med tex. loggs, och att nu göra annorlunda känns helt kack måste jag säga, kommer ta 100 år att värma upp kåken.. Suck, suck och åter SUCK.. Jag är så jävla less på den här jävla skit uppvärmningen i det här huset så jag kan skrika rakt ut..
Fast less är bara förnamnet..
Hade jag istället varit som min gubbe som trivs med typ 17 - 18 grader så hade det inte varit några problem, men jag vill ha iaf över 20 grader, typ 23 kanske.. Men det är dålig jävla isolering och det drar från fönstren, fast det är 3-glas fönster, så även 23 grader tycker jag kan kännas kallt och jävligt rått..
Sen är det inte tätt heller, så när sotaren var uppe på taket och fejade så bara sprutade den in sot från en rör, ja men va kul.. Så det där är ju ngt som måste fixas, men förhoppningsvis så hinner väl vi hitta ngt hus rätt snart så man slipper.. Vi håller tummarna för det..


Så tänk på det gott folk, eldning i kamin, max 2 kg ved i timmen, och om man använder loggs, bara EN åt gången..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0