Talgoxen Tage..

Idag hade vi en liten fågel på besök.. Han var ute på farstun och flög in i rutorna och försökte komma ut..
Det gick ju inte så man fick ju hjälpa till dårå.. Fångade den lille talgoxen, skulle efter en titen stund byta grepp, men då slet han sig, och flög in i rutorna igen, så det vara bara att fånga han en gång till.. Tyvärr fick jag honom i nån konstig ihopkrupen ställning, men han låg inte tight, så han gjorde sig inte illa, jag höll vääääldigt försiktigt.. Sen släppte jag honom, och fan innan man ens hade blinkat så var han borta, dom är snabba dom där alltså..

Så här såg det ut








Han va så söt så =)




Snart åker man till Bålsta oxå, känns lite så där alltså, blir där väldigt mycket längre än vanligt.. Skönt på ett sätt, men ändå inte, jag har väldigt blandade känslor ang det.. Men det kan göra saker och ting bättre, så det är ju verkligen värt det om jag blir frisk, om man säger så..

Har hur som helst 1000 saker att stå i när jag kommer till Bålsta, det ska åkas till Katrineholm, och massa jävla skit.. USCH.. önskar man kunde få slappna av och bara vara, men nej då.. Fast det är väl lika bra att hålla igång och vara sysselsatt, slippa sakna hemma så mycket..


Fan jag vet verkligen inte vad jag ska skriva.. Kanske kommer på ngt bättre till imorn..

Kommentarer
Postat av: Muppmannen

Du kunde väl åtminstonde byggt ett bo till den stackars fåglen av dina moderiktiga inkontinensskydd :D

Fick du något svar angående dina frågor om kretsloppet förresten? :P

2009-10-24 @ 20:07:40
URL: http://pulvermannen.blogg.se/
Postat av: Madness

Frågor om kretsloppet..? Vilka frågor..?



Nåt bo kunde jag ju inte bygga åt han, han hade säkert ett bo redan som han ville hem till..

Men han va ju så söt, så jag ville egentligen sätta han i bur och göra honom tam.. HAHA..

2009-10-25 @ 10:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0