Kantarell + hund = slippa leta.. Kanske..

Igår var vi ute i skogen och plockade svamp, igen.. Vi kom hem med 1.2 kg, mest trattisar, men satan vad mycket.. =)
Extra var med i skogen, såklart, hon hade så roligt, sprang iväg och gjorde sitt, och det gick undan när hon rusade runt, en riktigt skogshund det där.. Hon tycker ju om trattisar, så jag provade att ge henne en kantarell, gissa om det var en hit..!! Det var SÅ pass gott att hon slutade rusa runt och letade kantareller istället.. Hon hittade en klunga efter en stund och fick MASSOR av beröm, och hon fortsatte leta.. Jag såg en på håll och guidade henne dit, när hon nosade på den fick hon åter igen beröm, plus att hon fick smaka lite.. Då var det lixom kört för henne, resten av tiden i skogen så letade hon frenetiskt efter kantareller.. =)
Hon hittade iofs inga eftersom vi var på väg ut ur skogen, och där hade vi ju plockat alla kantareller, men hon ska då banne mig med nästa gång, och då hoppas jag hon får chansen att hitta massor av svamp åt oss =)
Någon annan typ av svamp hittade hon några ggr,  en snabb sniff, märkte att det inte var kantarell och drog åt andra hållet fort som ögat.. Tänk att Lilla Extra kanske, kanske, kaaaaanske kan lära sig att hitta kantareller, och UTAN att äta upp dom, utan att kursa.. I sure hope so =)


Här är lite av svampen:





Försökte få några bilder på Extra i skogen, men ja, hon vägrade ju stå still, eller stå där jag ville, så det blev inga bra alls, men här är iaf dom som inte blev suddiga..






Mina snygga jävla stövlar kom ju med på bild oxå =)





Jahapp, imorn ska vi kolla på hus igen.. Dock så är det nog FÖR mycket att fixa med det, så jag har inga förhoppningar, för jag tror att det kommer bli jävligt dyrt, bättre att skaffa ngt som inte kommer kosta så mycket att fixa, för det blir nästan ALLTID dyrare än man tänkt sig, tyvärr..
Sen ska vi ju ordna att få kolla på ett annat hus oxå, skiiit fint verkligen, en hästgård typ med ladugård, eller stall kanske man ska kalla det.. Fräsht som fasiken och med bubbel badkar.. =) Enda nackdelen är ju TYVÄRR att det är mulltoa, eller torrtoa kanske det heter, a jag vet inte =/   Men är allt annat bra och så, så kan det ju vara intressant ändå, för sålänge det inte luktar och så så är det väl isf ingen fara..
Men men, allt sånt märks.. Jag hoppas iaf mer på den gården än det vi ska kolla på imorgon, faktiskt, och jag hoppas gubben min tycker det samma efter imorn..

Min satans huvudvärk hänger kvar, och nu har jag haft ont i över en vecka, jag lär väl gå till doktorn snart, för jag orkar inte ha så ont, blir så matt.. Idag har jag inte gjort så överdrivet många knop kan jag ju tala om.. Inte gjort mer än jag varit tvungen till om man säger så.. Fast nu efter 4 panodil och 1 ibumetin, en kopp cappucino och Brago kex så känns det lite bättre iaf.. Intalade mig att tabletterna, koffeinet och sockret skulle hjälpa lite, och det gjorde det ju, om det var tabletterna, koffeinet, sockret eller en kombo som funkade vete fan, men jag är nöjd iaf, och det är det som räknas =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0