Bowling..

Fy SATAN vilken god middag vi just ätit.. Fåraherdepajen med fetaost var så fruktansvärt god, så god att den kommer lagas många fler gånger..

Vi var iaf och bowlade idag, gubben vann, men 30 poäng, jag som trodde att jag skulle knipa segern, men icke..
Jag lyckades iaf med att slå klotet på benet, och så gled jag in på bakan och drog på arslet så jag sträckte benet lite lätt.. Jag gick alltså därifrån med ont i BÅDA mina ben.. Men kul var det.. =)
Tanken var väl att vi skulle äta ngt efter det, men gubben kände sig inte så bra så vi åkte hem istället, och inte gjorde det mig något, jag som inte gillar att äta ute.. Och bra väl väl det, annars hade det nog bara blivit ngt lätt till middag och vi hade gått miste om den goda maten..

Jag var in på apoteket oxå och skulle köpa ny alcogel, men det var ju slut såklart.. Det har ju blivit svininfluensa-hysteri, så alcogelen är typ slut överallt, skit oxå, jag som verkligen behöver ny.. Men dom skulle förmodligen få in nytt på fredag igen, alltid nåt.. Så man får väl se om man kan scora lite då, för jag tänker INTE vara utan nu när det börjar närma sig magsjuketider.. Då spritar det hejvilt i det här hemmet..
Har tänkt beställa lite annat krafs från  Pandemi , kan ju behövas nu när jag kommer frukta både magsjuka och svininfluensan inom kort..
Stockholm var värst utsatt, jag är lite rädd för att pappa ska smittas, han jobbar ju i Sthlm, man kan väl kalla det för det iaf, och han är rätt utsatt på sitt jobb.. Han är ju sopgubbe.. =/  Hoppas dom får vaccineras FORT genom jobbet..

Bosse ringde mig idag, det är mammas sambo, men min mamma har ju valt att separera efter typ 16 år.. 50 årskris heter det, fast det erkänner hon inte.. Och jag gillar det INTE.. Jag tycker så synd om Bosse att det gör ont i mitt hjärta, fast även fast dom går isär så kommer jag inte bryta kontakten med Bosse, jag gillar ju honom för mycket.. Och han ringde och sa idag att det gjorde honom glad att både jag och syster hade sagt det till honom, som han sa, det var en ljusglimt i det mörka.. =) Känner att jag borde åka och hälsa på honom snart.. Japp, HONOM ska jag hälsa på, och jag hoppas helt ärligt att mamma inte är hemma då, för jag är besviken på henne, ja jag vet, hon får göra slut och separera hur mkt hon vill, det är inte det som är problemet, jag är besviken över en annan grej..
Eller jag är besviken att dom ska separera oxå, men det är ju inte ngt jag kan lägga mig i så, så det är inte det som har huvudrollen i min besvikelse så.. Eller så här kan jag säga, jag är SKIT besviken på henne för hennes beslut, men jag är ARG på henne för en annan sak.. Och det vet hon om oxå..


Sen har jag ju beställt skor idag (vita för ovanlighetens skull), fy fan, äntligen.. Fick ta det via pappas sambo som hade konto där, så vart det 40% rabatt tack vare det, inte illa pinkat eftersom skorna skulle kostat 649:- man tackar ju inte nej till att betala mindre om man säger så =)

Nu ska jag sitta och vara mätt och tänka på roliga saker och fnissa för mig själv..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0