Polis, polis, potatisgris..

Idag när jag var ute och färdades i bilen så var det ju såklart nykterhetskontroll.. Jag svängde in och stannade, polismannen kom fram med blåsmojängen och ville att jag skulle offra lite luft..
Då sätter ju idiothjärnan igång och jag säger "Har du tagit i det där röret med händerna? Jag har nämligen bacillskräck"
Polismannen tittar lite misstänkt på mig men svarar "Nej vi har plast över röret, och vi gör så här", polismannen  trär över plasten och ska visa, ångrar sig mitt i allt och tar fram ett nytt rör som han demonstrerar med och låter mig se hur dom gör, och jag ser ju att han inte rör vid röret, och går med på att nu blåsa i mojängen..
Under tiden innan själva blåsningen äger rum så hinner jag be om ursäkt att jag är omständig, men jag måste ju..
Polismannen tittar iaf på mig efter jag blåst och frågar lite halvstöddigt "Jaha, har du något körkort eller?"
Jag daskar fram kortet, som han förövrigt knappt tittar på ens, och han säger att det bara är att åka igen..

Jag VET att han kände igen mitt namn, han sa nämligen en stund senare till en annan att han hade stoppat mig, det måste ju vara för att jag var lite dryg och omständig med plaströret, men det får han ta, jag tänker då INTE stoppa in ngt i munnen som någon annan har rört vid.. Gud vet var folk har sina lortiga nävar någonstans.. Usch, äckligt..

Hur som helst, jag har iofs bara fått blåsa två ggr, men jag kan ändå säga, HUR kan folk tycka att det är så jobbigt/svårt att blåsa i mojängen..? Det går ju fort och hur enkelt som helst, såvida man inte är svårt lungsjuk, och jag som är rökare med astma har ju inte sveriges bästa lungor, och finner det inte ett dugg svårt..
Alla andra måste vara rediga pussys..

Annars idag hann vi ju med att handla klockan 9 imorse, note to self - försök inte "stor handla" på morgonen när hjärnan ännu inte vaknat (speciellt inte i en affär där man inte hittar alla grejer), vi fick inte så mycket med oss hem..
Sen kom ju solen mot eftermiddagen, så vi passade på att vara ute och promenera en timme, det var jäkligt skönt, bortsett från min nya kompis, huvudvärken..

Imorgon är det tvättdag, , jippi, och nu är det strax dags att sova.. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0