Dr. Duh..

Det är så roligt att gå till doktorn ibland.. Helst om man hamnar hos någon mupp som är SÅ säker på sin sak, men gör en undersökning iaf, som visar att doktorn inte alls hade helt rätt =)

Det hände mig idag.. Jag gick till vårdcentralen för att ta nya strumaprover, kolla värdena och så, och så har jag haft en jäkla massa hjärtrusningar på sista tiden.. Anyways, läkaren beställer blodproverna och lyssnar på hjärta och lungor och kollar pulsen och så där, säger att allt låter som det ska och förklarar om dessa hjärtrusningar som är så vanliga, men då jag berättar att jag fått göra ett EKG förr så beställde hon det oxå, varför vet jag egentligen inte, för det lät ju preciiiis som det skulle..
Byter rum, klär av mig, lägger mig på britsen, kopplas upp, klär på mig, går till provtagningen, får lämna blod hos värsta bitterfittan som fan knappt gjorde annat än att käfta med mig bara för att jag skulle lämna blod(??) och går tillbaka till läkarn som kollat på mitt EKG..

Då säger ju muppfan att det inte alls såg normalt ut, nej men det var ju konstigt, med tanke på att hon minsan var så säker på sin sak innan.. Hur som helst så får jag klä av mig igen och lägga mig på britsen, då ska hon lyssna igen.. Jag vet inte vad hon hörde eller inte hörde men hon beställde ett nytt EKG..
Så jag kopplades upp igen.. Den gången såg det bättre ut, men det var inte helt okej ändå, detta trots att hon minsan var så säker på att allt var som det skulle..

Innan jag går så säger hon att vi nog ska avvakta, för har jag pga struman hög ämnesomsättning så kan ju det göra sitt med hjärtat, men det fick hon ta tillbaka lite när det stod på EKG pappret att pulsen låg på 68..
Kanske blir det remiss till Enköping för fler EKG och skit framöver, men som sagt, vi ska avvakta tills blodproverna kommer..

Känns ju så där skit roligt att det kanske är en grej TILL som felar.. Fan jag vart måndagsexemplaret, dålig avel, verkligen.. Det känns ju så där SKIT roligt, verkligen..
Men det är nog inget allvarligt, jag kanske bara hade en dålig EKGdag, eller nåt =)

Min underbara pappa bytte spindelleden på min bil, men nu låter det lite konstigt, man hör det klonkar ibland, plus att det brakade till utav bara fan imorse när jag åkte över ett gupp.. Mystiskt det där, orka att ngt annat ska gå sönder.. Just my luck isf, jippi..!




Nu är det dags att sova bort dagens bekymmer..  =)


Kommentarer
Postat av: faster

Nu får du ta ut tummen ur ar...t o skriva lite i bloggen.Ha det gott

2010-09-12 @ 20:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0