Dag 05 – Vad är kärlek?

Eftersom kärlek är ett så stort ord, så kan kärlek vara så mycket.. Jag älskar min familj, och det är ju en helt annan kärlek än den jag har till min Gubbe..

Men i det stora hela tycker jag att kärlek bla. är respekt, omtanke, acceptans och att kunna dela..

En egoist tror jag inte kan känna kärlek, så som jag ser på det, hur ska h*n kunna göra det när det krävs respekt och omtanke, och att kunna dela, no way.. Man måste ge och ta, inte bara ta som många egoister gör..
Alla har ju en liten egoist i sig och egotarmen rycker lite ibland, det går ju inte att komma ifrån, men de flesta av oss kan trycka egoisten i oss åt sidan, så att vi kan känna kärlek..


Kärlek kan visas genom dom små sakerna i vardagen, som att sova i ett annat rum för att den snarkar och håller sin partner vaken, eller lite då och då på många olika vis sätter sin parters vilja och behov framför sina egna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0